Az Opel immár 48 V-os hibrid hajtásláncokat is kínál a Corsa és a Grandland palettáján. Az új modellváltozatok előnyei elsősorban városi- és elővárosi forgalomban élvezhetők, használatuk egyszerű, így azok számára is tökéletesek, akik éppen most nyitnak az elektromos autózás felé, hiszen egyáltalán nem kell őket tölteni. A hibrid hajtáslánc központi eleme a hajtás által töltött lítiumionos szerkezetű akkumulátor, valamint az új, kifejezetten hibrid üzemre tervezett, 1.2 literes, háromhengeres turbós benzinmotor, amelynek teljesítménye a Corsában és a Grandland-ben 100 kW/136 LE (a Corsához 74 kW/100 LE teljesítményű változat is elérhető). A benzines új, hatfokozatú, duplakuplungos szerkezetű sebességváltón át hajtja az első kerekeket, a váltóházba beépített villanymotor teljesítménye 21 kW/28 LE.

A villamosított hajtáslánc nem csak a vezetés élményére van jó hatással, a fogyasztást és vele az emissziót is hatásosan csökkenti. A hagyományos hajtású, nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt, és 1.2 literes benzinmotorral hajtott változatokhoz viszonyítva a Corsa esetében (fogyasztás: WLTP1: 5.5-5.4 l/100 km, CO2: 124-121 g/km; mindkettő vegyes érték) a Corsa Hybrid 74 kW/100 LE teljesítményű modellje (fogyasztás: WLTP1: 4.8-4.5 l/100 km, CO2: 108-101 g/km; mindkettő vegyes érték) közel 1,0 l/100 km-rel alacsonyabb, ami 18 százalékos megtakarítást és CO2 kibocsátás-csökkenést jelent.

48 V-os hibridek: villamosított, magas hatásfokú, egyszerű, és helytakarékos
A kompakt felépítésű 48 V-os hibrid hajtáslánc elemei:
• Újgenerációs 1.2 literes, háromhengeres turbós benzinmotorok, – amelyeket kifejezetten a hibridekhez terveztek és fejlesztettek – az Euro 6.4 környezetvédelmi norma előírásainak megfelelő kibocsátással. Mind a 74 kW/100 LE (Corsa) mind pedig a 100 kW/136 LE (Corsa és Grandland) teljesítményű változat 5,500/percnél adja le legnagyobb teljesítményét, forgatónyomatéki maximumuk 205, illetve 230 Nm 1,750/perces fordulatszámon. Mindkettő Miller ciklus szerint működik: a takarékos termodinamikai ciklus elérését és fenntartását az alacsony fordulati forgatónyomatékot növelő, változó geometriájú turbó és változó vezérlés is segíti.
• Az új, hatfokozatú, villamosított felépítésű duplakuplungos sebességváltót is kifejezetten ezekhez a hibridekhez konstruálták. Az elektromos hajtás támogatása révén a nyomatékfolyam megszakadása nélkül végrehajtott kapcsolások gyorsak és finomak, ami a komfortérzetre is jótékonyan hat. A hajtáslánc villanymotorját a váltó házába építették be az inverter elektronikákkal együtt, így a tömeg és a hajtás méretei is optimálisak.
• A sebességváltó házába beépített állandó mágneses szinkron villanymotor teljesítménye 21 kW/28 LE, forgatónyomatéki csúcsa 55 Nm.
• A benzinmotort mindig (hidegindításkor és menet közben is) a szíjon át hajtó (szintén 48 V-os feszültséggel működő) indítómotor – a sebességváltóba beépített villanymotorral együtt – indítja be, gyorsan és hangtalanul.
• A vezetőülés alá beépített 48 V-os, lítiumionos akkumulátort a motorfékben visszatáplált elektromos energia, illetve időnként a benzinmotor is tölti, kihasználható (nettó) kapacitása 432 Wh (a névleges kapacitás: 890 Wh). Az akkut a (Grandland Hybrid-ban a padlólemez alá szerelik be. Az akku elhelyezése jótékonyan hat a tömegeloszlásra, és vele a menetdinamikai jellemzőkre is, ugyanakkor nem csökkenti a csomagtartó hasznos méretét.
• Az új 48 V-os hibridekben két elektromos rendszer működik. A hagyományos 12 V-os felel a fedélzeti elektromos berendezések (ablakemelők, infotainment stb.) működtetéséért, a 48 V-os pedig a hibrid hajtásláncot szolgálja ki. A két hálózatot egyenáramú feszültség-átalakító kapcsolja össze. Ezen keresztül – ha a 48 V-os akkumulátor lemerül – a 12 V-os hálózatból is táplálható elektromos energia a 48 V-os irányába.

Zökkenőmentes átmenetek: a benzines és a villanymotor tökéletes együttműködése
A mindennapi forgalomban, városban éppúgy, mint országúton, az Opel Corsa Hybrid és a Grandland Hybrid két motorja (az elektromos és a benzines) a pillanatnyi hajtási igényektől függően együtt és külön-külön is dolgozhat. A rendszert működtető számítógépes hálózat célja, hogy minden helyzetben megtalálja az egyensúlyt a teljesítményigény és a takarékos, tiszta működés között. A hajtásmód előnyei városi forgalomban érezhetők igazán.
A katalizátor megfelelő hőmérsékleten tartása, és a fékrásegítés megfelelő teljesítménye érdekében mind a Corsa Hybrid, mind pedig a Grandland Hybrid benzinmotorjával indul el álló helyzetből. Az elektromos hajtás ilyenkor is segíti a benzinest az autó megmozdításában és gyorsításában. A villanymotor alacsony fordulaton ébredő magas forgatónyomatéka jelentősen javítja a rugalmasságot, és belső égésű gép terhelésének csökkentésével csökkenti az emissziót is.
Kis sebességgel kizárólag a villanymotor is képes mozgatni az autót, akár egy kilométeren át, ugyanakkor a városi forgalomban – a két motor váltott üzeméből adódóan – akár a teljes táv 50 százaléka is megtehető tisztán villamosan. A hajtáslánc mindig automatikusan elektromos hajtásra vált, ha ezt az akkumulátor töltöttségi szintje, a külső hőmérséklet és a katalizátor hőmérséklete lehetővé teszi. Lassításokkor (akár egészen 140 km/h-s sebességig) a benzinmotor leáll, a villanymotor pedig generátorüzemre kapcsolva tölti a 48 V-os akkumulátort. A gázpedált felengedve a hajtáslánc úgynevezett “vitorlázó” üzemmódra is képes, kizárólag a villanymotor támogatásával.
A Grandland Hybrid és a Corsa Hybrid vezetője három menetmód közül választhat: Eco (a kifejezetten takarékos autózáshoz), Normal és Sport. Sportban a benzinmotor mindig dolgozik, hogy teljes teljesítményével a vezető rendelkezésére állhasson, amikor szükséges.

Áttekinthető: hibrid-specifikus műszerfali információk
A Grandland Hybrid és Corsa Hybrid vezetője egyszerűen áttekintheti a legfontosabb menetinformációkat, az energiaáramlást, és a rendszer teljes működését is.
A sebességmérő számai fehérek, ha a benzinmotor üzemel, és kékek tisztán elektromos hajtás esetén. Az energiaáramlás a műszerfalon a fordulatszámmérő helyén követhető nyomon, ez a kijelző a következő fő információkat mutatja:
• Power: a hajtáslánc nagy teljesítménnyel dolgozik, a két motor (a benzines és az elektromos) egyszerre üzemel.
• Eco: az autó a lehető legjobb hatásfokkal halad, akár benzines, akár elektromos hajtással.
• Charge: motorféküzem, a villanymotor generátorként működik, és a 48 V-os akkumulátort tölti.

Az energiaáramlást mutató képernyőt beállítva a műszerfalon megjelenik az autó vázlatos képe, amelyen nyomon követhető a hajtáslánc működése, és az energiaáramlás pillanatnyi iránya is, az akku, a benzinmotor, és a kerekek között. Ugyanebben a nézetben az akkumulátor töltöttségi szintje is látható. A pillanatnyi üzemmódot (benzines hajtás, elektromos hajtás, vagy motorfék) különböző színek is jelölik. Az autó leállítása után megjelenő, a legutóbbi utazást összefoglaló képernyőn a megtett távolság mellett az időtartam, az útszakaszra számított átlagfogyasztás, a töltöttségi szint és a tisztán elektromos hajtással megtett táv részaránya is leolvasható.
Az Opel Corsa Hybrid indulóára 7 890 000 Ft, az Opel Grandland Hybridért legalább 11 760 000 Ft-ot kell fizetni.