Még csavar egy keveset a Skyactiv-technikán a Mazda, a kompakt Mazda3-as negyedik generációja kapja meg a továbbfejlesztett padlólemezt, amely teljesen új vezetési élményt ígér az új üléspozícióval, a bizonyos körülmények között kompressziógyújtással üzemelő benzinmotorral – ahogy arról a prototípusok vezetése során meggyőződhettünk. De nemcsak a lemezek alatt van újdonság, maga a külső is változott.

Letisztultabb lett a vonalvezetés, akinek az ötajtósnál hangsúlyos C-oszlop nem jön be, az választhatja a kifejezetten atletikus megjelenésű lépcsős hátú karosszériát is. Amíg eddig csak csillogó krómmal lehetett megvásárolni a típust, a jövőben fényes fekete díszekkel is elérhető lesz a Mazda3-as, ami tényleg sportosabbá teszi a megjelenést.

A belső térnél a prémium-irányba elmozdulást igyekeznek hangsúlyozni az új megjelenéssel, a műanyagok új mintát kaptak, amelynek mélysége a helyzettől függően változik. A piros bőr belső az ötajtós változatnál, a Skyactiv-X motor esetén érhető el, a 8,8 colos képátlójú központi kijelző széria. Tágabb tartományban állítható a kormánykerék, a váltókar előrébb és magasabbra került, meghosszabbították a könyöklőt, minden kezelőszerv és tájékoztató egység a vezető felé fordul.

A karosszéria vázában a korábbi 3% helyett már 30% az ultranagy szilárdságú acél aránya, csökkentették a vibrációkat, ami csendesebb utasteret eredményez, a tengelytávolság 2725 mm. Egyelőre csak felsorolás szinten ismertek a motorok, tehát az eddig használt 1,5 és 2,0 literes benzines mellett az 1,8 literes dízel mellett a 2,0 literes lökettérfogatú Skyactiv-X benzines lesz választható, a váltó hatfokozatú kézi kapcsolású vagy automatikus lehet. A hagyományos benzineseknél a szívósort, a dugattyúkat, a befecskendezést és a hűtőrendszert módosították a károsanyag-kibocsájtás csökkentése és a teljesítmény növelése érdekében, illetve a Skyactiv-X motorhoz szériában járó M-Hybrid nevű lágy-hibrid rendszer is választható lesz.