Egészen mostanáig az igazán nagy teljesítményű Corvettek csak zárt (vagy legfeljebb targa) karosszériával voltak elérhetőek, az új generációnál azonban nem fosztják meg a nyitott autózás élményétől azokat, akik a legerősebb motort választják. A New Yorki Autószalonon mutatkozik be a 625 lóerős Z06-os kabrió.

Minden idők legerősebb vászontetős Corvettejével a több mint 600 lóerő kabriók igen exkluzív klubjába lép be a Chevrolet márka. Már volt egyszer Z06-os Corvette kabrió, a szó szoros értelmében, hiszen amikor a Z06-os csomag választható lett 1963-ban, mindössze egy ügyfél rendelt ilyet a vászontetős karosszériával.

A mérnökök szerint most ért a technológia arra a szintre, hogy ilyen nagy teljesítménnyel is megbirkózik a nyitott karosszéria – az új alumínium váz 20 százalékkal merevebb a korábbi zárt Z06-osnál, és lényegében nem nagyobb a tömeg, mint az aktuális Z06 kupénál. Mindez annak köszönhető, hogy a 4 év alatt kifejlesztett új térváznál már kezdettől fogva figyelembe vették nem csak ennek a változatnak a lehetőségét, de a versenyautó is ugyanezt használja. A számítógépes fejlesztés során az eredeti vázon 17 000 módosítást vizsgáltak meg és hajtottak végre 186 000 számítógép-óra alatt. Változó – 2-11 mm – falvastagságú alumínium-profilokból áll össze a térváz, amelynél ponthegesztést (439 db), csavarkötést (188 db), ragasztást (34,4 méter) és lézerhegesztést (11,3 méter) is alkalmaznak.

A 625 lóerő/861 Nm teljesítményű 6,2 literes, kompresszoros V8-as 7 fokozatú kézi kapcsolású váltóval vagy 8 fokozatú automatával kérhető. Alapfelszerelés a rajtautomatika, az elektronikusan vezérelt differenciálzár, amelyek segítségével nem csak közúton, de versenypályán is elemében érzi magát a Chevrolet Corvette Z06 kabrió.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!