Összesen 1,21 millió, 2014 októbere és 2017 szeptembere között Japánban értékesített autót hív vissza a Nissan, mivel nemrég kiderült, a regisztrációt (tulajdonképpen az első műszaki vizsgát, amelyet az autó harmadik évéig érvényes) nem megfelelő kvalifikációval rendelkező emberek végezték. A márkaszervizekben újra műszakiztatják az autókat, tehát megvizsgálják a fékrendszerének hatásosságát, a gyorsítóképességét, a kormányzását satöbbi. A számítások szerint ez mintegy 25 milliárd jen kiadást jelent majd az autógyártónak.

A sajtótájékoztatón Saikawa Hiroto, a Nissan elnök-vezérigazgatója elnézést kért az ügyfelektől az okozott kényelmetlenség miatt, és azt is kijelentette, hogy „komolyan fogjuk venni a regisztrációs követelményeket és eljárásokat, attól függetlenül, hogy mennyire elfoglaltak vagy mennyire kevesen vannak az ott dolgozók”. Egy független külső cég végzi majd a belső vizsgálatot, ami nagyjából egy hónap alatt derít majd fényt arra, hogyan következhetett be ez a malőr. Amikor múlt héten ez kiderült, a Nissan azonnal leállította az épp a logisztikai láncban lévő 60 000 autó értékesítését, ezeket már rögtön újra műszakiztatva adják majd a tulajdonosaiknak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!