Kilenc évvel ezelőtt még szabadidő-autóként tanulmányozta a Lagonda márka feltámasztását az Aston Martin, majd 2014-ben piacra dobta a Taraf nevű limuzint, amelyből 200 példányt készítettek. Most azt mondják, hogy 2021-ben kerül sor a Lagonda márka feltámasztására, mégpedig az egyedüli, helyi károsanyag-kibocsájtás nélküli luxusautó piacra dobásával.

Hogy pontosan mire is gondolnak, azt a Genfi Autószalonon bemutatott Lagonda Vision tanulmány mutatja, egészen pontosan arról van szó, hogy a modern és a luxus nem zárja ki egymást. Az elektromos hajtás miatt szakíthattak a karosszéria klasszikus felosztásával, azaz nincs szükség nagy méretű gépházra az autó elejében. A technika és az akkumulátor a padlóban rejtőzik, nagyjából a tengelyek vonalától fölfelé minden az utasok kényelmét szolgálja, illetve a megszokottnál nagyobbra vehették az ablaknyílásokat, hiszen a teherviselő szerkezet nagy része a padlóban helyezkedik el.

Két méter feletti emberekre szabták az utasteret, közülük négyen utazhatnak teljes kényelemben, nem utolsósorban azért, mert tényleg belülről kifelé dolgoztak a formatervezők, azaz először az utasteret készítették el, majd azt csomagolták be. Nincs oszlopcsarnoknak is beillő hűtőrács, hiszen a hatótávolság maximalizálása miatt áramvonalas formát kellett készíteni. Az utastérben az anyag- és formaválasztást David Snowdon művész-mesterember segítségével végezték az Aston Martin szakemberei, karon, kerámia, selyem és kasmír, kézzel szőtt gyapjúszőnyegek jelennek ott meg. A kárpitokat a Savile Row-n szabóságot üzemeltető Henry Poole segítségével választották ki.

A Lagonda Vision önvezető képességéről azt állítják, hogy a felismerhető utakon magabiztosan elboldogul az elektronika, de azt már nem árulják el, hogy milyen körülményekre van ehhez szükség (például felfestés az út szélén…). A kormánykerék az utastér bal- és jobb oldala között szabadon mozoghat, de az első utasok hátrafelé is fordíthatják üléseiket, ha épp beszélgetni vagy tárgyalni akarnak társaikkal. A hús-vér sofőrt akarják kiváltani az elektronikával, illetve meghagyják az emberi beavatkozás lehetőségét arra az esetre, ha a tulajdonos mégis vezetni szeretne. Félvezetős akkumulátort álmodtak a fejlesztők a Lagonda Vision-nek, ami 643 km-es valós hatótávolságot biztosít majd feltöltések között, vezetéknélküli töltés lehetősége is adott.