Amíg Európában már az Euro 6.2-es károsanyag-kibocsájtási normánál tartunk, Ausztrália még csak az Euro 5-nél tart, úgyhogy a hamarosan oda megérkező Volkswagen Golf se kapja meg a legújabb fejlesztésű, legtisztább üzemű motorokat. Például nincs hengerlekapcsolós 1,5-ös TSI vagy lágy-hibrid modell, helyette az 1,4 literes TSI-t kapja 150 lóerős teljesítménnyel, és a hétfokozatú duplakuplungos helyett nyolcfokozatú, hagyományos automatikus váltóval.
Itt érdemes megjegyezni, hogy a Škoda Karoq-nál menet közben hajtották végre a motor/váltócserét, és amíg az 1,5-ös TSI a DSG váltóval 5,8 l/100 km-es átlagot tudott, a változatlan teljesítményű 1.4 TSI a 8AT váltóval 6,6 l/100 km-es átlagot hoz.
Amíg a tömegmodellnél spórol a technikával a Volkswagen, a különleges változatok – GTE, GTI – már az európai hajtásokkal kerülnek Ausztráliába, tehát duplakuplungos váltót kapnak.