Kezdjük rögtön a legfontosabbal, mégpedig azzal, hogy a Porsche 911 Turbo gyártása a generációváltással egy időben elköltözik Zuffenhausenből. Az ok prózai: az eddiginél is szélesebb lesz a karosszéria (nyomtáv), ami már egyszerűen nem fér el a stuttgarti gyárban.

Ezen felül olyan technikai csemegék javítják az autó vezethetőségét, mint az aktív aerodinamika (számítógéppel vezérelt aktív első- és hátsó légterelő), az összkerékkormányzás, illetve az elöl 41, hátul 39 centi átmérőjű karbon-kerámia tárcsákkal operáló fékrendszer.

Szükség is van erre, hiszen az új generációs turbómotor erősebb lesz, az alapváltozatban 520 lóerő/650 Nm a teljesítmény, a Turbo S-ben 560 lóerő/700 Nm pusztítja az abroncsokat – az új, vízhűtésű, számítógéppel vezérelt Haldex osztóműves összkerékhajtás széria. Utóbbi esetben egyébként Porschétól szokatlan módon elektronika korlátozza a végsebességet, az ok itt is prózai: a 315 km/óránál nagyobb tempóra képes abroncsok ugrásszerűen drágábbak lennének – egyébként 333 km/órát tud a csúcsváltozat.

Néhány rajongónak biztos csalódást okoz majd, hogy csak 7 fokozatú, dupla kuplungos váltóval adják majd az új Porsche 911 Turbo-t, cserébe háromféle tető közül is lehet majd választani: az alap acél mellett üveg, illetve karbon héj is rendelhető lesz. A szabványos fogyasztás 13 százalékkal csökken a széria motorleállítónak köszönhetően. Nem mintha ez érdekelné a megcélzott vásárlóközönséget…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!