Modellváltás helyett csak egy igen alapos frissítésre került sor a Lexus LS sorozatánál, de a japánok bizakodóak, hogy így is versenyképesek lesznek a nemrég megfiatalodott BMW 7-essel, a még mindig friss Audi A8-assal és a hamarosan érkező új Mercedes S-osztállyal.

Ha jobban megnézzük a karosszériát, azon csak a fedeleket módosították, a karosszériastruktúrához tartozó tető és a hátsó sárvédők változatlanok. A kocsi orrát jóval látványosabbra csinálták az új, homokóra-szerű hűtőrács alkalmazásával, hátul a LED-es lámpák és a csomagtérfedél lett drámaibb. A nem látható változások közé tartozik a korábbinál merevebb kocsiszekrény, a változó frekvenciára gyorsabban reagáló lengéscsillapítók, új a kormánygép és a fékrendszer is. Javítottak a biztonságon is, a rengeteg elektronikus segéd között találunk már gyalogosfelismerőt is.

Az utastérben is sokat dolgoztak a mérnökök, új a műszerfal, az előválasztó-kar, a középkonzolon immár alapáron is egy 12,3 col képátlójú monitort találunk, amely elég nagy ahhoz, hogy azon egyszerre jelenjenek meg a vezetőnek – például navigáció – és az utasnak – rádió – fontos információk. Magától értetődően végre a Lexus LS is megkapta a Remote Touch nevű vezérlőegységet, és mindenféle rezonátor-kamrás zajcsökkentő megoldással sikerült még csendesebbé tenni az egyébként is halk utasteret.

Az F Sport modell a harciasabb külső mellett kétszínű bőr kárpitozást, kormányról is vezérelhető váltót és valódi alumínium betéteket is kap. A vezető ezen kívül Torsen önzáró differenciálműnek örülhet a hátsókerékhajtású benzines változatban, a légrugózás 10 mm-rel engedi közelebb az aszfalthoz a karosszériát a normál LS-hez képest, 19 colos kovácsolt könnyűfém felniket és elöl hat dugattyús nyergeket használó Brembo fékrendszert is kap. Minden eddigi közül ez lesz a legsportosabb Lexus LS a sajtóközlemény szerint.

Az erőforrások kínálata lényegében változatlan. A 4,6 literes V8-as teljesítménye a hátsókerékhajtású modellben 6 lóerővel, 386 lóerőre emelkedett, az összkerékhajtású változatnál 3 lóerő a gyarapodás, 360 lóerő az új teljesítmény. A hibrid továbbra is 5,0 literes benzines V8-ast és összkerékhajtást használ, ennél 438 lóerő a rendszerteljesítmény. Hamarosan indul a megújult Lexus LS sorozat forgalmazása, a vételárakat – azt mondják – időben közlik majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!