Egy 1968-as gyártású 1.5 szériás Jaguar E-Type Roadstert alakítottak át a gyári szakemberek elektromos hajtásúvá, és mindehhez a gyári fejlesztőmérnökök segítségét is igénybe vették. Az eredmény egy gyönyörű karosszériába csomagolt villámgyors autó lett, ami nem nélkülözi a legújabb technikai vívmányokat sem, hiszen az utasterét is alaposan felbolygatták.

Egyedül a klasszikus fakormány utal arra, hogy nem mai autóban ülünk, hiszen karbonból készítették el a műszerfal testét, amelynek a közepén érintőképernyős fejegységet látunk, és a kormány mögött is a mai autókból ismerős vetített műszeregység található. A kardánalagúton az igény esetén előbukkanótárcsával lehet kiválasztani a haladási irányt. Szellőzőnyílásnak nyoma sincs, tehát minden bizonnyal megszabadultak a szellőzéstől és a fűtéstől is, de egy nyitható tetős autónál ez még megbocsátható.

A technika átalakításánál arra ügyeltek, hogy a végeredmény minden tekintetben jobb legyen a kiindulási alapnál, tehát a hathengeres E-Type tudásánál. A 40 kWh kapacitású akkumulátorcsomag mérete alapján nagyjából akkora, mint a vasmotor, a gyári mérnökök addig csiszoltak rajta, amíg a tömegközéppont is változatlan maradt. A hátsó kerekeket hajtó, 300 lóerőre korlátozott teljesítményű villanymotor (a klasszikus, keskeny abroncsok ezzel is megszenvednek) oda került, ahol eredetileg a váltó helyezkedett el, kardántengelyen keresztül hajtja a hátsó kerekeket, de persze új végáttételt kellett készíteni az eltérő hajtómotor miatt.

A 100 km/h-s sebességet mindössze 5,5 másodperc alatt éri el az elektromos hajtású Jaguar E-Type, ami egy másodperces javulást jelent a hathengeres benzineshez képest. Egy feltöltéssel 270 km az elérhető hatótávolság, aminek elérésében segít az áramvonalas forma és az olyan finomságok, mint a régimódi megjelenésű, de energiatakarékos, LED-es fényszóró.

A Jaguar Land Rover Classic egyébként nem véletlenül ölt olyan sok energiát a Jaguar E-Type Zero megalkotásába, hiszen a soros hathengeres motor és a mögötte lévő váltó helyére beépíthető hajtáslánc gond nélkül alkalmazható az összes, ezzel a hajtásánccal szerelt Jaguarban. A sajtóközleményben nem említik, de valószínű, hogy hamarosan ez az átalakítás elérhető lesz majd a gyári felújítóműhelyen keresztül. Mivel a karosszéria szerkezetét nem bolygatják meg, és a teljesítmény is a alatta marad az erőforrás legerősebb változatának, és 46 kg-mal könnyebb is az új technika az eredetinél (nem változik például a súlyeloszlás az első-hátsó tengely között), a fékhez és a felfüggesztéshez nem kell hozzányúlni, ami nagyban megkönnyíti a munkát és a forgalomba helyezést.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!