Egy ideje használják már aerodinamikai elemként a hátsó lámpákat egyes gyártók, az ott kiengedett levegővel könnyítve meg a légáram leválását a karosszériáról. A Dodge azon belül is az SRT részleg most az első fényszórót szemelte ki hasonló célra. A Challenger SRT Hellcat esetén a vezetőoldali belső kerek lámpa helyén csak egy LED-gyűrűt találunk, a kör közepe valójában légbeömlő, amely a motor számára szállítja a friss levegőt.

Ebből pedig rengeteg kell, hiszen az új fejlesztésű, 6,2 litere lökettérfogatú kompresszoros HEMI V8-as teljesítménye „meghaladja a 600 lóerőt”, ami sok benzin elégetését igényli, amihez pedig sok levegőt kell keverni. Pontos teljesítményadatot azért nem árul el jelen pillanatban a Dodge, mert hamarosan várható a Ford Mustang Shelby GT500-as és a Camaro ZL1-es bejelentése, és nem akarja, hogy a vetélytársak pár lóerővel túlszárnyalják autóját – a motorvezérlés módosításával inkább ők próbálnak rálicitálni az ellenfelekre. Az biztos, hogy a Chrysler valaha gyártott legerősebb motorja lesz a Hellcat.

Alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó csatlakozik az erőforráshoz, de extraként lehet kérni nyolcfokozatú automatát is. Utóbbi azért is megfontolandó, mert ennél van igazán értelme a „parkoló” módnak – ebben az esetben kettesből indul az autó, 4000 a maximum fordulat, nincs rajtautomatika, nem lehet deaktiválni a menetstabilizálót, nehogy a parkolófiúk a tulajdonos tudta nélkül versenyezzenek a Challenger-rel. Mindezt két kulccsal (jeladóval) oldják meg, a tulajdonos zsebében marad az autó teljes tudását szabadjára engedő jeladó, és van egy második kulcs, amely ilyen esetben átadható a parkolószolgálatnak. Vagy ha nem akar két kulccsal szaladgálni a tulaj, akkor egy négyjegyű PIN-kóddal is letilthatja a csúcsteljesítményt.

De nem csak a Challenger SRT Hellcat vásárlói örülhetnek a több lóerőnek, a 6,4 literes, szívó HEMI V8-as teljesítményét 470-ről 485 lóerőre növelték, és itt is megjelent az üzemmód-választó menüpont a Uconnect fejegységben. 2014 harmadik negyedévében kezdik meg a megújult Challenger SRT és SRT Hellcat sorozatgyártását, nem sokkal ez előtt árulják majd el a pontos teljesítményt és vételárat is.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!