A Mercedes-Benz kompakt modellcsaládján belül utolsóként a szabadidő-autók esnek át a megújuláson, a GLA- és GLB-osztály egyaránt átrajzolt első lökhárítókat kap, látványosabbak lettek a lámpák – elöl-hátul LED-es technológia alapáron –, az első sorba Comfort ülések szerelnek műbőr/szövet kárpitozással.

Az egyes felszereltségek tartalmát az eddigi tapasztalatok alapján az ügyféligényekhez igazították, a népszerű extrákat csomagban is elérhetővé tették. Gyorsabb hardverrel rendelkező MBUX digitális segéd áll az utasok rendelkezésére, az USB-A mellett van nagyobb töltőteljesítményt nyújtó USB-C csatlakozó is, a Mercedes me előfizetésen keresztül elérhetőek olyan játékok, amelyeket az autó kezelőszerveivel (kormánykerék) lehet játszani.

Az 1,95 literes dízelmotor 116, 150 vagy 190 lóerős teljesítménnyel választható, az 1,3-as benzines 136+14 vagy 163+14 lóerővel jön, a 2,0 literes benzineshez már alapáron adják a 4Matic összkerékhajtást, a teljesítmény 190+14 vagy 224+14 lóerő lehet, az AMG 35-ösnél 306+14 lóerő a teljesítmény – az extra a motorhoz szíjjal csatlakozó, 48 voltos indítógenerátor extra tudása padlógázon. A plug-in hibrid hajtásnál az 1,3-as turbómotor (163 LE) és egy villanymotor (109 LE) állítja elő a 218 lóerős rendszerteljesítményt, a GLA 250 e elektromos hatótávolsága 62-70 km.