A szabadidő-autók mellett egy olyan rétege van az autópiacnak manapság, amelynél fejlődés van: az olcsóautók szegmense. A Suzuki most úgy döntött, az indiai leányvállalatának nevét és autóit felhasználva lép piacra e szegmensben.

Egyelőre annyi ismert a tervről, hogy az új fejlesztésű, nagyon olcsó Maruti 800-assal indítják az offenzívát, és első körben a fejlődő országok piacait célozzák meg az autókkal. A költségek alacsony tartása végett a helyi gyártást favorizálják majd, Oroszország és Brazília is minden bizonnyal a megcélzott piacok között lesz. Elképzelhető, hogy amire beindul a Maruti márka terjedése, már elkészülnek az új, kisautó alapú olcsóautók is, amelyekkel a Dacia és a 2015-re várható Datsun méltó ellenfele lesz majd az Indiából indult márka.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért