Két évvel ezelőtt tanulmányként mutatták meg a Lada Vesta Sport-ot, és ahhoz képest nem változott a megjelenés – leszámítva azt, hogy a szériaváltozathoz már 18 colos felnit is lehet majd rendelni. Alaposan átépítik a felfüggesztést, újak a rugóstagok ötcsavaros kerékaggyal, a szilentek, rugók, lengéscsillapítók is eltérőek, a stabilizátorok vastagabbak. A nyomtávot elöl 35, hátul 15 mm-rel növelik, a hasmagasság 16,2 centire csökken, ami 16 mm-es ültetés.

Az 1,8-as benzinmotor hegyesebb vezérműtengelyt, nagyobb nyomáson dolgozó üzemanyagrendszert kap, a teljesítmény 122-ről 145 lóerőre emelkedik (6200/perces fordulaton), a maximális nyomaték 170 helyett 187 Nm (3600/percnél). Nem Lada, hanem Renault gyártmányú az ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó, amibe megerősített önzáró differenciálművet szerelnek, a 0-100 km/h gyorsulás 9,6 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség 198 km/h. Nem tudni, hol készül majd a Lada Vesta Sport, az izsnevszki gyár szerelőszalagján (ahol például a Cross terepes változat is készül), vagy a Lada Sport műhelyében, ezzel és a vételárral kapcsolatban majd a Moszkvai Autószalonon esedékes közönségpremier alkalmával lesz új információ.