Manapság a villanyautó még a gazdagok játékszere (akik jellemzően tartanak a garázsukban tartaléknak belső égésű motorral szerelt autót…), és az utólagos átalakítás se feltétlenül reális a magas költségek miatt. Itt jön a képbe a német Schmid GmbH ötlete, amelyet Elantrie néven dobott piacra, olcsó és visszafordítható módon valósítja meg az elektromos átalakítást.

A szabadalmaztatott ötlet lényege, hogy a villanymotort a belső égésű motor hengerfejének a helyére építik be, onnan hajtja meg a főtengelyt, ami aztán a gyári erőátvitelen keresztül hajtja a kerekeket. A hengerfejen kívül megszabadulnak a dugattyúktól, a kipufogórendszertől, az üzemanyag-ellátó rendszertől, de ezeket érdemes megtartani, hiszen ezen újbóli beépítésével újra visszaalakítható benzines/dízel üzeművé az autó; az alapötlet inkább az, hogy a villanymotoros hajtás komponenseit tovább lehet vinni egy másik autóra. Megmaradnak a motorra csatlakozó kiegészítő rendszerek (kormányszervo, generátor, satöbbi), arról nincs hír, hogy hőforrás híján milyen módon oldják meg a fűtést.

Akkumulátornak mind a Lada Niva, mind a Dacia Sandero esetén LiFePO4 lítium-ion telepet használnak, ez a legstrapabíróbb telep. Az üzemanyagtank helyére 30 kWh kapacitású telep fér el, ami a Niva esetén használattól függően 130-300 km-es (terepjárás-városi használat) hatótávolságot biztosít. Az Elantrie egyébként úgy készítette el a töltésvezérlőt, hogy a rendszer le is tudja adni az energiát például egy okosotthon áramellátáshoz, erre a célra 15 kWh kapacitást használ, egyébként a Lada Nivánál a csomagtérben van egy 2000 w teljesítményű konnektor, amivel elektromos kéziszerszámokat lehet táplálni. Ebben a használatban, tehát ha állandóan az okosotthon konnektorába van dugva az autó, és legfeljebb 50%-ig merítik a telepet, a 9000 töltési ciklust kibíró (80%-os teljesítmény) akkumulátor átlagos autóhasználattal 25 évre elegendő – itt jön a képbe a rendszer könnyű áttelepítése másik autóba.

A Schmid GmbH egyébként a Golf 3-asból épített, és az évek alatt elhasznált prototípusban használt hajtást építette át a Lada Niva prototípusába, a 88 lóerős hajtómotorral lényegében nem változnak a menetteljesítmények, de nem kell a váltót használni és terepen is könnyebb a „gáz” adagolása. Egy új, szürkeimportból származó Lada Nivát 19 900 euróért kínál a Schmid GmbH Elantrie elektromos hajtásúra átépítve. Nem tudjuk, a magyar hatóságok hogyan honosítják a típust, hiszen annak két motorszáma is van, és nem lehet kizárni, hogy nem alakítják vissza benzinmotorossá az autót…