Tovább fokozták a BMW mérnökei a kínálatot megkoronázó X7-est, egyfelől megismerhetjük az új, osztott fényszórós családi arcot, ami az egy hét múlva érkező új generációs 7-es sorozaton is rajta lesz, de elsőként itt használnak gyári szerelésként 23 colos átmérőjű könnyűfém felnit (M Sport csomag), a műszerfalon pedig minden eddiginél nagyobb a monitor – a vezető előtt továbbra is 12,3 colos a kijelző, de a központi érintőképernyőt 14,9 colos képátlójúra növelték.

Az eddiginél magasabban helyezik el a menetfényeket, az alsó mátrix LED-es fényszóró sötét hátterű, és ide került a ködlámpa-funkció is, opciós a hűtőrács kontúrvilágítása. Hátul is vízszintesen kettéosztották a LED-es lámpát, de a két keskeny csík maradt a közös búra alatt. A megjelenést az opcionális M Sport csomaggal lehet tovább fokozni, ehhez lesz elérhető a 23 colos felni.

Gazdagabb alapfelszereltségnek örülhetnek a három üléssorban utazók, Európában BMW Individual Merino bőrkárpitot adnak, a világ többi részén a vegán Sensafin műbőr kárpitot adják háromdimenziós béleléssel és lyuggatással – ez még opcióként se választható nálunk. Áttervezték a műszerfalat, keskenyebbek a szellőzőnyílások, szériában adják a hátulról megvilágított díszbetétet – alapesetben az X7 felirat olvasható ezen, csúcsmodellben az M logó van itt. A BMW 8.0 operációs rendszer érkezésével együtt nagyobb, 14,9 colos képátlójú lett a központi érintőképernyő, a kormány mögötti kijelző maradt 12,3 colos.

2022. augusztusában, három motorral indul a megújult BMW X7-es forgalmazása, közös vonás ezekben a 12 LE/200 Nm teljesítményű lágyhibrid rásegítés használata. A 40i jelzésű 3,0 literes soros 6 hengeres biturbó teljesítményét 380 lóerőre (+47) és 520 Nm-re (+70) növelték, a 40d jelzésű 3,0 literes biturbó dízel 352 LE/700 Nm teljesítményű, az M60i modellben az M GmbH mérnökei által tervezett 4,4 literes V8-as biturbó dolgozik, az 530 LE/750 Nm 4,7 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra elég.