A Mazda nagyon beindult az MX-5-ös kapcsán, nemrég mutatták be a németeknek a kompresszoros motorral szerelt 240 lóerős Yusho-t, most pedig az angoloknak kedveskednek egy 205 lóerős, szívómotoros darabbal.

A Mazda MX-5 GT tanulmányt a Goodwood Festival of Speed-en mutatják be a nagyközönségnek, és rögtön végigkergetik a hegyi felfutó pályán. Mindezt azért teszik, hogy utána megkérdezhessék a reménybeli vásárlókat: kell-e nektek még erősebb roadster?

Az autót egyébként a Mazda MX-5 GT versenysorozat ihlette, de azzal ellentétben itt nem pakolták ki az utasteret, sőt, a vászontetős helyett a műanyag keménytetős változatot vették alapul. Kiszélesítették a kerékjáratokat, a 2,0 literes négyhengerest a Jota Motorsport csapatra bízták, akik 205 lóerőre növelték a teljesítményét. Mivel nincs semmilyen feltöltő, az erőátvitelhez nem kellett hozzányúlni, így sokkal jutányosabb ajánlat lehet a GT, mint a Yusho. A karosszériát karbonból sütött légterelőkkel toldották meg, állítható verseny-felfüggesztést szereltek az autó alá, és a középen kivezetett kipufogó is jobban szól, mint a gyári dupla rendszer. Ezek után már az Alfa Romeo rajongók is kezdhetik csorgatni a nyálukat, nincs is olyan messze már az új Spyder…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!