Méreteket tekintve nincs nagy eltérés a FED Alpha és a FED Bravo, illetve a Hummer között, hiszen továbbra is ugyanaz a követelmény határozza meg a szélességet: a harckocsiknak megfelelő nyomtáv kell (egyszerűbb logisztika).

Amiben újat tudnak, az a hajtásmód. A FED Alpha egy dízel-elektromos hibrid, ahol a 200 lóerős négyhengeres turbódízel és a hatfokozatú automatikus váltó között egy 41 lóerős elektromotor is van, ami önmagában is tud hajtani (lopakodás felderítéskor), de akár harcászati berendezéseket (rádió, radar) is el tud látni árammal.

Az Alpha (itt) és a Bravo (fent) karosszériája is olyan, hogy az aknarobbanás lökéshullámát oldalra vezeti el Az Alpha (itt) és a Bravo (fent) karosszériája is olyan, hogy az aknarobbanás lökéshullámát oldalra vezeti el

A FED Bravo egy elektromos hajtású autó, amelynek van egy belső égésű motorral hajtott generátora. Mindkét esetben közös, hogy legalább 70 százalékkal kevesebb gázolajat fogyasztanak, mint az immár három évtizede kifejlesztett Hummer. Még pár év tesztelés hátravan, mielőtt elindul az USA fegyveres erőinél a terepjárók leváltása.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!