2021 végén mutatta be a Citroën a fejlődő országoknak szánt C3-as kisautóját, e mellé érkezik most családi autóként a C3 Aircross. A CMP műszaki alapra felépülő, szabadidő-autós megjelenésű egyterű megjelenését a francia központban készítették el, a fejlesztést pedig aztán Dél-Amerikában és Indiában a helyi központokban fejezték be a helyi igények figyelembe vételével, a gyártást 90%-ban helyből származó alkatrészekkel oldják meg Brazíliában és Indiában.

A 4,32 méter hosszú karosszériának 2,67 méter a tengelytávolsága, közös vonás még a világ minden táján a 200 mm-es hasmagasság, amire a rossz minőségű utak miatt van szükség. Alapesetben 5 üléses az utastér, emögött 482 literes a csomagtér, opciós a 2 hátsó ülés, amely egyenként lehajtható vagy kiszerelhető – a 7-személyes változat hátuljában kiszerelt ülésekkel 511 literes a csomagtér; a többi értéket még nem közölték. A +2 üléssel együtt rögtön a hátsó rész levegőellátását javító szellőzőket is adnak a tetőbe, külön vezérlővel. Számos tároló és akár 5 USB-csatlakozó könnyíti meg a használatot.

Az egyediség leginkább a belső színválasztásban és a márkára jellemző színcsomagokban érhető tetten, illetve a motorokban. Indiában (és Délkelet-Ázsiában) 1,2 literes, 110 lóerős turbómotorral kínálják a Citroën C3 Aircross-t, első körben 5 fokozatú kézi kapcsolású váltóval, de később lesz automata is. Brazíliában (és Dél-Amerikában) az alapmotor az 1,6-os szívó 4 hengeres (benzinnel 113 LE, etanollal 120 LE), amihez 5 fokozatú kézi kapcsolású váltó vagy automatikus váltó jár, később a Fiat-féle 1,0 literes turbómotor is elérhető lesz 130 lóerővel.

A forgalmazás 2023 végén indul Dél-Amerikában és Indiában, a délkelet-ázsiai export 2024 elején kezdődik, a vételárakról még nincs információ.