Az Új-Zélandi Škoda forgalmazó kezdeményezésére készült a Trekka nevű jármű, amelyhez a gyárból csak a hajtásláncot küldték, a magas építésű kombi karosszériát már helyben adták hozzá. Ez az 1966-ban bemutatott jármű tehát nem hivatalos Škoda szabadidő-autó, de azért nem szabad megfeledkezni róla, a gyár 2009-től, a Yeti bemutatásától számítja-számolja a SUV-érát. Ennek aztán több modell lett az utóda, a nagyobb Kodiaq – amelynek második generációja hamarosan bemutatkozik –, a szintén kompakt Karoq és a kisebb méretű Kamiq. A csehek első dedikált villanyautója is szabadidő-autó lett, az Enyaq, amelynek még a kupé változatát is elkészítették, India számára készítették a Kushaq nevű modellt, amelyet az Indiából készített készletekből Vietnámban is össze fognak szerelni 2024-től. Az évek során Csehországban, Kínában, Indiában, Ukrajnában és Szlovákiában készültek Škoda szabadidő-autók.