Az európai haszonjármű-ipar elkötelezte magát amellett, hogy 2050-re karbonsemleges legyen a működése, ennek eléréséhez pedig az kell, hogy már 2040-re fosszilis üzemanyagoktól mentesen működjön a szektor, hiszen van kifutási ideje az addig értékesítésre kerülő járműveknek is. Ilyen értelmű megállapodást írtak alá az ACEA európai autógyártók szövetsége haszonjárműves tagjai, illetve a Potsdam-Institut für Klimaforschung intézet vezetője.
A szakmát képviselő vezetők kiemelik állásfoglalásukban, hogy a haszonjárműveknek a személyautóktól eltérő töltő-hálózatra van szüksége az elektromos hajtáshoz, megfelelő földrajzi lefedettség, nagyobb töltő-teljesítmény és biztos hozzáférés kell ahhoz, hogy a logisztikai vállalkozások egyáltalán megfontolják az ilyen járművek beszerzését. Egy fokkal egyszerűbb a hidrogén-tüzelőanyagcella, amelynél könnyebben – de nem feltétlenül olcsóbban – lehet megvalósítani a töltőhálózatot. És persze ott vannak a szintetikus üzemanyagok, amelyekkel fosszilis üzemanyagtól lehet függetleníteni a belső égésű motorokat.