Az Opel leváltja a mostanáig használt motorjait, három teljesen új motorcsalád lép fokozatosan a most használt erőforrások helyébe. Elsőként egy négyhengeres, turbós 1598 köbcentis ECOTEC benzinmotor jelenik meg, közvetlen befecskendezéssel és Start/Stoppal.

A gyártás Szentgotthárdon 2012. végén indul el a fémilliárd Euro beruházással épült új motorgyárban. A szentgotthárdi gépsorokon már elkezdődött a próbagyártás, a 63 ezer négyzetméteres csarnokban három motorcsalád készül majd egyedülállóan rugalmas technológiával. Az új generációs 1.6-os benzinest különböző teljesítményfokozatokban és sokféle Opel modellben kínálják majd. Egyenletes gyorsítás, fölényes húzóerő, halk működés és minimális fogyasztás volt a fejlesztők elsődleges szempontja, és a nyomaték tekintetében csúcsértéket értek el a nagysorozatú benzinmotorok között: a fajlagos nyomaték eléri a 187,5 newtonméter per litert: az új motornemzedék maximális nyomatéka 300 newtonméter, amely már 1700/percnél rendelkezésre áll. A 200 LE csúcsteljesítmény 4700-nál jelentkezik. Az eddigi 1,6 literes turbómotorhoz (132 kW/180 LE) képest 13 százalékkal csökkent a fogyasztás és a CO2 emisszió.

„Mindössze 12 hónap alatt három új motorcsaládot indítunk. Ez jelzi, hogy milyen tempóban újítjuk meg termékeinket,“ mondta az Opel vezérigazgatója, Karl-Friedrich Stracke. „Új, 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotorunk egy nyomaték-óriás, amely harmonikusan fejti ki az erejét, és rendkívül halkan jár“ egészítette ki Thomas Johnen, a rüsselsheimi Opel benzinmotor-fejlesztés vezetője.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!