Japánban már megvásárolható a felfrissített megjelenésű Yaris, Európában egyelőre csak a legforróbb, a hivatalos megfogalmazás szerint „több mint 210 lóerős” változatról adtak közre két képet. Most egy újabb tényt osztottak meg velünk, azt, hogy az európai gyártásnál kifut az 1,33 literes négyhengeres, amelynek a helyét egy új fejlesztésű 1,5-ös négyhengeres veszi át, a lengyelországi motorgyárban 150 millió eurós beruházást hajtottak végre az új erőforrás kapcsán.
yaris2
Nagyobb, 99 helyett 110 lóerős teljesítménynek örülhet a sofőr, a 100 km/h-s sebességet 11,0 másodperc alatt éri el az új Yaris 1.5 (0,8 másodperces javulás), maximális nyomaték 136 Nm 4400/percnél. A szabványos fogyasztás 12 százalékkal alacsonyabb, ebben jelentős szerepet játszik az is, hogy az új erőforrás VVT-iE változó szelepvezérlésének köszönhetően képes Otto- és Atkinson ciklus szerint is működni attól függően, épp melyik az ideális. Az új 1,5-ös az első olyan Toyota erőforrás, amely vízhűtéses kipufogó-leömlővel rendelkezik, ami autópályatempónál csökkenti a károsanyag-kibocsájtást és a fogyasztást.

yaris3

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!