A Škoda Auto idén ünnepli alapításának 125 éves évfordulóját, és azzal zárul az ünnepi év, hogy megemlékeznek arról, hogy a jogelőd Laurin&Klement 115 évvel ezelőtt, 1905 decemberében mutatta be első autóját. Václav Klement és Václav Laurin 1895-bern kezdtek kerékpárokat gyártani, 1899. november 18-án készítették első motorkerékpárjukat. Az egyhengeres után nem sokkal V2-es és soros négyhengeres motorokat is készítettek, ezzel párhuzamosan dolgoztak az autójukon.

Több mint öt éves fejlesztőmunkát követően, 1905. decemberében mutatták be a Laurin&Klement Voiturette A típust, amelynek az összes fontos alkatrészét házon belül készítették el. A bécsi „Allgemeine Automobil-Zeitung” 1905. október 29-i számában hírben számoltak be a Csehországban készülő járműről, amely a bohémiai „Sport a hry” hetilap 1905. december 27-én megjelent számának már a címlapján volt látható. Vilém Heinz szerkesztő számolt be az elegáns vonalú kétszemélyes járműről, amelynek sebességét 5-45 km/óra között lehetett szabályozni, és akár 20%-os kaptatón is képes felmenni.

1906. január 18-án kapta meg az engedélyt a Voiturette A a közúton való használatra, április 15-én pedig a Prágai Autószalon látogatói is megcsodálhatták a konstrukciót. Nagy sikere volt a megfizethető járműnek, az alapváltozat 3600 koronába került; egy gyári munkás keresete napi 2 korona volt ekkor, a még kg-ban mért benzinért 66 fillért kértek – alig volt drágább, mint egy liter sör.

A létraalvázas Voiturette A elöl-hátul laprugós merevtengelyet kapott, az előre beépített folyadékhűtésű kéthengeres 1005 köbcentis, legnagyobb teljesítménye 7 lóerő, háromfokozatú váltón keresztül hajtotta a hátsó kerekeket – alapesetben kardántegelyen keresztül, felár ellenében lánchajtás is elérhető volt. Az 500 kg tömegű járművet a váltó mögé beépített, lábbal vezérelt fékdob, illetve a hátsó kerekekhez beépített, karral vezérelt dobfékek lassítják. A széria fafelnik helyett acélkerekeket is lehetett rendelni, a világítás és a vászontető is extra volt. Vörös, zöld és kék színben készült az L&K Voiturette A, francia-nyelvű piacokon ezen felül még a szürke is elérhető volt.