Az érintett generációból a hazai használt Octavia RS kínálat körülbelül 35 darabot számlál. A dízelek száma 25-re, a kombiké 7-re tehető, az árak pedig 2,2 (2006) és 6,7 millió (2012) között ingáznak. A paletta többségét az adagolófúvókás PD TDI dízellel motorizálták, ilyen a kiszemelt 2008-as típus is.

A kabin nívóját sportkormány, fémbetétes pedálsor és váltógomb emeli A kabin nívóját sportkormány, fémbetétes pedálsor és váltógomb emeli

Ideális tuningalany a dízel Octavia RS

A 2,0 literes dízel kissé nyers hangon kel életre, elindulásnál nem árt figyelni a lefulladási hajlamra. A 170 lóerő mellé tisztességes, 350 Nm-es nyomaték társul, mellyel az Octavia álló helyzetből 8,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. Az előzési rugalmasság megnyerő, ellenben a fogyasztás akár egészen szerény is lehet – a különféle fórumokon a tulajok 5,5 és 8,5 l/100 km közötti értékeket tesznek közzé.

A kasztni 12 mm-rel került közelebb az úthoz, mint a normál Octavia esetében, valamint keményebb rugók és gátlók dolgoznak alatta. Az eredmény egy sportos karakterű, de nem túlfeszített rugózás, a 18-as kerekeket azonban érdemes egy számmal kisebbre cserélni. Utóbbival érezhetően javul a komfort, ráadásul a peres 18 colos köpenyek kifejezetten defektérzékenyek. A kormányzás hajszálnyit lehetne direktebb, a manuális váltó pontos, a DSG automaták pedig villámgyorsan látják el feladatukat.

Kényelmesek a bőr-szövet kárpitozású sportülések Kényelmesek a bőr-szövet kárpitozású sportülések

A gázolajosok könnyen tuningolhatók, nem nagy kunszt 200 lóerőre felhúzni azokat – a legtöbb esetben persze ehhez eltávolítják a DPF koromrészecske-szűrőt. Utóbbival eleve sokszor fordul elő gond, a sűrű városi használattól könnyen eldugul, ilyenkor a fedélzeti rendszer autópályás „kikormolást” javasol, de van, amikor már csak a szerviz tud segíteni. Probléma fordulhat elő továbbá az izzító rendszerrel, a lelazuló, leeső motorburkolattal, mely ráadásul magával ránthatja a nívópálcát is – ilyenkor általában némi olajfogyás és mocskos motortér a végeredmény. Egyes modellekben néha kapitulál a tempomat, a kalaptartó zöröghet, a sokat futott példányokban pedig a kárpit megnyúlik, néha el is szakad.

560-ról 1420 l-re bővíthető a raktér 560-ról 1420 l-re bővíthető a raktér

2009-ben jött a csendesebb, közös nyomócsöves CR TDI, melynek teljesítménye nem, csak a járáskultúrája finomodott. Akik ódzkodnak a dízeltől, válasszák a 2.0 TFSI-t, a 200 lovas benzines is ütős darab, ráadásul a fogyasztása (8-10 l/100 km) sem ijesztő.

Keresett típus az Octavia RS, melyhez már 2,2 milliótól hozzá lehet jutni Keresett típus az Octavia RS, melyhez már 2,2 milliótól hozzá lehet jutni

TETSZETT
– szolidan sportos fazon
– nyomatékos dízel
– tágas fülke és raktér

NEM TETSZETT
– komor belső
– nyers motorzaj
– lefulladási hajlam (elindulásnál)

ÖSSZEGZÉS
Az Octavia RS megtestesíti a sportos és a családi vonal minden autós előnyét. Bitang jól megy, miközben a komplett família elfér benne, az 560 literes raktérről nem is beszélve. Jó, hír, hogy a típus kombi kivitelben is fellelhető.

Skoda Octavia RS 2.0 PD TDI
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 125 kW (170 LE) 4200/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1800/perc

Hossz./szél./mag.: 4570/1770/1460 mm
Tengelytáv: 2580 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1530/1510 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1430/540 kg
Csomagtér: 560/1420 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,5 s
Maximális sebesség: 225 km/h
Város/országút/vegyes: 7,7/4,5/5,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 211 g/km
Évjárat/futásteljesítmény: 2008/134 520 km
Vételár: 2 990 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!