Rövid idő alatt nagyon meggyengült a rubel árfolyama, amire válaszul az orosz jegybank 6,5 százalékkal emelte irányadó kamatlábát. A döntés miatt hirtelen ugyanennyivel emelkedtek a gépjárműhitelek költségei is; Oroszországban helyi sajátosság, hogy a drága autókat egy összegben fizetik, jellemzően az olcsó autókat vásárlók hiteleznek, akik most hirtelen lemondtak erről a lehetőségről.

De nem csak ez jelenti a problémát, az értékesítési láncban az autógyárak és az ügyfelek között elhelyezkedő autókereskedőknek további nehézséget okoz, hogy jellemzően külföldi valutában fizetnek a gyáraknak az autóért, aztán rubelben értékesítik azt az ügyfélnek. A jelenlegi hirtelen nagyot változó rubel-árfolyam időszakában azt mondják a kereskedők, hogy egyszerűen nem engedhetik meg maguknak azt a kockázatot, hogy autókat értékesítsenek, ezért inkább leálltak ezzel a tevékenységgel, a szalonokba betévedő emberek csak a szervizszolgáltatásokat tudják igénybe venni. Az egyik legnagyobb oroszországi autókereskedő-cég, a 35 autómárkát képviselő Major Auto legalább 3 napra leállt az autók értékesítésével, meg akarja várni a gyárak által kiadott új rubel-árlistát, mielőtt visszatér a normál üzletmenethez. Az autógyárak jelenleg leginkább azzal voltak elfoglalva, hogy a hagyományosan január 1-jére időzített árváltozást (emelés/csökkentés annak függvényében, hogyan tervezik a következő évet) számolták, eközben kellene hirtelen új árakat számolni az új rubelárfolyam ismeretében; egyszerűen nem tudják elég gyorsan követni a változásokat.

A Major Auto cég 1998-ban alakult, Moszkva régióban 63, Szentpétervár régióban 6 márkakereskedéssel rendelkezik, forgalma 2013-ban elérte a 326 milliárd Ft-ot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!