Reggel nyolctól este nyolcig dolgozott a magyar bajnok, Ferjáncz Attila a billancourt-i Renault-gyár egyik kis szereldéjében, ahol – már amennyire ez két hét alatt lehetséges – megismerhette a Gordini kocsik titkait.
Most már döröghet a 160 lóerő, düböröghet a karosszéria: Ferjáncz és Zsembery halk hangon is társaloghat Az elmúlt napokban érkezett haza a klubja, a Volán tulajdonát képező új Gordini hátán. – Dehogy is hajszoltam meg – állítja határozottan a kissé megvékonyodott Attila. – Százas tempóban kocogtunk hazáig.
Bizony, szép szerkezet egy ilyen Renault Gordini motor a duplatorkú két porlasztójával. Tessék csak megnézni a hűtő mögé szerelt külön olajhűtőt és mellette a ventilátort, amelyet a lóerő-megtakarítás végett külön villanymotor forgat
A 160 lovas, 1600 kcm-es, négyhengeres motor a leghosszabb áttétellel kétszáz felett megy. Még csak annyit, hogy a szelepeket nyomórudak működtetik, tehát nem a sportos ohc vezérlésű, hanem szerény ohv rendszerű.
A kocsiszekrény ilyen méretű kitüremlésére volt szükség, hogy a szélesebb elektronabroncsra húzott szuperballon gumi elférjen
Két darab speciális, „adóvevővel” ellátott bukósisakot is hozott magával Ferjáncz Attila, hogy a zajos kocsitérben ordítozás nélkül beszélhessenek egymással, hiszen erre nagy szükség van, amikor társa, Zsembery Jenő felolvas az „imakönyvből”.
Erős cső-rácsszerkezet védi a kocsiszekrényben a versenyzőt és navigátorát. A motortér hűtését segíti a motorházfedélen látható kiképzés
Rózsa György felvételei
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!