A hideg Európából így a csapatok a kellemes éghajlatú Mexikóba utaznak, hogy ott részt vegyenek a szezon első murvás versenyén. A gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors utakon zajlik majd, de lesznek keskeny és kanyargós szakaszok is. A versenyre nagyon jellemző, hogy sokféle úton kell autózni. Néhány közülük durva, de technikás (főképpen a hegyekben), s csodálatos terepen hajtanak keresztül.

Az előző két ralihoz hasonlóan fontos szerepet játszik az időjárás. Az időjárási viszonyoktól függ ugyanis az út minősége és ez befolyásolja az autók beállítását és az abroncsválasztást is. A rali központjának számító Leon térségében heves esőzéseket jósoltak a meteorológusok, s ez megnehezíti a pilóták és a csapatmérnökök munkáját, ráadásul tavaly száraz és poros körülmények között zajlott a rali, így idén teljesen más adatokkal kell majd dolgozniuk. A 2004-es verseny nagyon kifogott a résztvevőkön, s utólag a csapatok többsége beismerte, hogy a Mexikó rali útjai sokkal nehezebbnek bizonyultak a vártnál. Sok autó szenvedett mechanikai meghibásodástól és csak a csapatok egy kis részének sikerült elkerülnie a nagyobb műszaki problémákat. Így történhetett meg, hogy a két fordos pilóta előnyt kovácsolva mások balszerencséjéből a középmezőnyből felverekedte magát az élre és végül győzedelmeskedett.

A 2005-ös szezon első két versenyét két különböző pilóta nyerte meg, így egyenlőre a világbajnokságban még kiegyenlítettek a viszonyok. A Citroen ennek ellenére bizakodó, hiszen Sebastien Loeb megnyerte a Monte-Carlo ralit, a tavalyi Mexikó ralin pedig az élről esett ki, miközben csapattársa, bronzérmes lett.

A szezon második futamát a subarus Petter Solberg nyerte. Ő tavaly balszerencsés volt az amerikai versenyen, hiszen egy időbüntetés miatt elesett a győzelemtől. Solberg idén szeretné kárpótolni magát egy dobogós helyezéssel, s ebben nagyon számít az új Imprezára, amit most vetnek be idén először.

A Peugeot, amely jelenleg második a konstruktőri ponttáblán, nagy tervekkel vág neki a hétvégi ralinak. Marcus Grönholm szeretné maga mögött tudni a svédországi balesetet, s megmutatni, hogy még képes a győzelemre. Markko Märtin pedig alig várja, hogy visszatérjen tavalyi győzelmének színhelyére.

Az ő nevéhez fűződik ugyanis az első Mexikó rali-győzelem. “A gyorsasági szakaszok változóak, vannak gyors és lassú részek is és nincsenek meglepetés-szakaszok, ami egy jó dolog. Úgy gondolom, hogy jól mehetünk a hétvége során. Nagyszerű lenne másodszor is győzni, de ez nem lesz könnyű. Még szoknom kell az autót és az abroncsokat, amelyek újak a számomra, főképpen murván. Azt azonban elmondhatom, hogy jó irányban haladunk” – nyilatkozta visszafogottan az észt pilóta.

i A rali központja Leon városában lesz, miközben a szervizpark Leon belvárosában, a Poliforum kiállítási központban kap helyet a verseny három napja alatt. A rali 928 km hosszú, 14 gyorsasági szakasszal (6-6-2), amelyek összesen 356 kilométert tesznek ki. Öt szakaszon kétszer és egyen háromszor is végigmegy a mezőny.