Ezután még két távol-keleti és egy dél-amerikai futam következik mielőtt szögre akasztanák a pilóták sisakjaikat. Előtte azonban a Ferrari hazai pályája, Monza következik.

Ezúttal is történt olyan esemény két nagydíj között, ami borzolta a sportág rajongóinak kedélyét. Michael Schumacher azután, hogy a Belga Nagydíjon megszerezte az egyéni világbajnoki címet, tesztelt a Ferrari hazai pályájának számító monzai aszfaltcsíkon és nagy sebességnél defektet kapott, majd kicsapódott a pályáról. Szerencsére néhány kisebb karcolásnál és zúzódásnál komolyabb baja nem lett.

Meg vagyok lepődve azon, hogy hogyan is élhettem túl a balesetet. Egyáltalán nem sérültem meg, de visszanézve jöttem csak rá, hogy milyen súlyos következménye is lehetett volna.” – nyilatkozta a 35 éves ferraris.
Ezután nem meglepő, hogy részt vett a Ferrari Nürburgringen tartott Ferrari Racing Days-en, ahol hatalmas tömeg gyűlt össze a hétszeres világbajnok tiszteletére.

Úgy tűnik most, hogy búcsúzik a Formula-1-es cirkusz a vén kontinensről még egy jutalomjátékot kaptak az európai rajongók, nem csak a Ferraritól, hanem a konstruktőri ponttáblán második helyen álló Renault csapatától is. Az enstone-iak majd százezer ember előtt tartottak bemutatót Lyon utcáin. Fernando Alonso nagyon lelkes volt a bemutató után:

A versenypályákon a versenyre kell koncentrálnunk, éppúgy, ahogy az edzéseken vagy a technikai megbeszéléseken. Állandóan el vagyunk szeparálva a rajongóktól. Tegnap kiélvezhettük magunkat. Mikor beültem az autóba csak egy kis örömet akartam és azt, hogy elkápráztassam a nézőket. Integettem a tömegnek és ‘füstöltem’ a gumikat.”

A csapat olasz pilótája, Jarno Trulli számára különleges érzés hazai földön rajthoz állni. Kiábrándító belgiumi szereplését követően nagyon szép teljesítményt szeretne lerakni a számára igencsak ismerős terepen hazai rajongók előtt. Ez a pálya sokban hasonlít a montrealihoz, amelyen gyorsak voltak a kék-sárga betontorpedók.

A tesztelés során arra koncentráltunk, hogy jól állítsuk be az autót, hogy majd a versenyhétvégén készek legyünk a támadásra és az agresszív hétvégére. Az elmúlt két évben az autónknak feküdt a monzai pálya, s kiváló a teljesítményünk arra, hogy dobogós helyekért küzdjünk.”
A pályán elérhető nagy sebesség miatt Monzában különösen fontos szerep hárul az üzemanyag fogyasztásra, amely az átlagosnál magasabb. A stratégia kialakításában így nagyobb feladat hárul a csapat technikai partnerére, az Elfre.

A győzelemre feni a fogát a Williams is a “vörösök” pályáján. A szebb napokat is megélt csapat jelenleg a negyedik a konstruktőrök között. Az aerodinamika ezen a gyors pályán fontos szerepet játszik, így a csapat technikai partnerének, a HP-nek a mérnökei sokat dolgoztak azon, hogy a lehető legideálisabb körülményeket biztosítsák a beállítások kiszámításához, s ezzel segítsék hozzá a csapatot a lehető legjobb eredmények eléréséhez. Úgy tűnik Ralf Schumacher nagyon készül a jövő évi toyotás szereplésére, mivel Olaszországban sem áll rajthoz az FW26-ossal. Így ismét Antonio Pizzonia foglalhatja el a helyét azután, hogy nagyon szépen teljesített a Belga Nagydíj hétvégéjén. A tavaly ilyenkor még második Juan-Pablo Montoya ekként vélekedik a hétvégi versenyről:

Nagyon eredményes három napos monzai teszten vagyunk túl és sikeresen befejeztük a tervezett programot. Így biztos vagyok abban, hogy jól sikerül majd a monzai versenyhétvége. Monza mindig is különleges szerepet játszott az életemben, mivel első Formula-1-es győzelmemet itt szereztem 2001-ben. Nagyszerű érzés volt a dobogó legfelső fokán állni a Ferrari hazai pályáján!”

A pálya és a verseny

A monzai pálya gyors pályának számít, ahol az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Négy közepesen gyors kanyarja és sikánja van, amelyek próbára teszik az autókat a verseny során. Emellett fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása a kanyarok előtt.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 12-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot Michael Schumacher tartja, ideje 1 perc 21.832 másodperc.

2003-ban Michael Schumacher nyert, így tehát ferraris siker született. A német pilóta ideje 1’14″19.838 volt. A második helyezett Juan-Pablo Montoya (Williams) lett, míg a harmadik helyen Rubens Barrichello ért célba a Ferrarival.