Német cégek és intézetek fogtak össze annak érdekében, hogy egy sokcélú elektromos autót tervezzenek. Az Adaptive City Mobility nevű projekt eredményeként létrejövő City kisautót a helyi követelményeknek megfelelően szerelik fel, a trópusokon például ajtók nélkül kínálják majd a mediterrán vidéken már zárt lesz az utastér és légkondicionáló is lesz a fedélzeten, még északabbra haladva pedig már fűtést is kap majd az ACM.

Elsődleges flottaértékesítésre szánják a járművet, leginkább azért, mert a 6-8 modulból álló, egyenként cserélhető akkumulátor-telep napelemes töltőjének működtetése csak egy bizonyos darabszám fölött gazdaságos – a lemerült modulokat a töltőbe helyezve pár perc után folytatható az út az onnan kivett feltöltött telepek segítségével. Az akkumulátorok egyébként a szendvicspadlóban kapnak helyet, és oldalról érhetőek el. Vezetékes töltésre is van lehetőség, normál konnektorról 4,5 óra a töltési idő, villámtöltővel 1 óra alatt lehet végezni.

A hajtásról a két hátsó kerékbe épített elektromotor gondoskodik, az összesen 20,4 lóerős tartós teljesítmény 83 km/órás csúcssebességet tesz elérhetővé, és 100-120 km-es hatótávolságot. Elsődlegesen városi felhasználásra szánják az ACM-et, amiből taxi (1 sofőr+2 utas), dobozos áruszállító és pickup (csak 1 sofőr) készülne. Az alap-karosszéria lényegében egy szendvicspadlós vázat jelent bukókerettel és szélvédővel, amelyet aztán ki lehet egészíteni mindenféle olyan dologgal, ami az időjárási viszontagságok ellen véd. Az eTaxi terhelhetősége 450 kg, az eVan és ePickup 550 kg-ot cipelhet.

A fejlesztők rögtön egy extra bevételi forrásra is gondoltak, az eTaxi ajtaján elhelyezett monitorokon az utca emberének, a vezetőülés támláján elhelyezett táblaszámítógép pedig az utasoknak közvetít reklámot, amelyből a taxi üzemeltetőjének extra bevétele származhat a fuvardíjon felül.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!