Nasir Shah, a JATO Globális Üzletfejlesztési Igazgatója szerint “A legtöbb  európai országban érezhetően nagy a visszafogottság a vásárlók körében, mely egyrészt a gazdasági bizonytalanságnak, másrészt a magas üzemanyag áraknak tudható be.”

“Míg a fejlett piacokon, pl az Egyesült Királyságban és Spanyolországban a visszaesés a jellemző, addig Közép-Kelet Európa szinte minden országában folytatódik az egészséges erősödés és a nagy márkák valószínűleg további növekedést fognak ezeken a piacokon produkálni a jövőben is. Bizakodóank vagyunk Nyugat-Európát illetően is, ahol az új modellek a negatív trendek ellenére is láthatóan szépen teljesítenek.”
A teljes Európai eladások 2.5%-kal (243,447 db-bal) csökkentek 2007 első hét hónapjához képest, így a teljes 2008-as új autó eladások jelenleg 9,475,111 db-on állnak.

Márkák teljesítménye
Továbbra is a Volkswagen dominálja az Európai új autó piacot, listavezetőként mind a 2008 júliusi, mind pedig a teljes évet tekintve. Az első ötben még a Ford, az Opel/Vauxhall, a Renault és a Peugeot kaptak helyet.
A hatodik helyen záró Fiat továbbra is növekszik az általános hazai, olaszországi csökkenő piaci trend ellenére, júliusban 0.4%, 2008 első hét hónapjában pedig 2.6%-os növekedést produkálva.
A BMW (+3.8% Júliusban és 5.9% Január-Július 2008), az Audi (+3.6% Júliusban) és a Skoda (+0.8% júliusban és 2008 első hét hónapjában egyaránt) szintén szépen teljesítettek a kedvezőtlen piaci körülmények ellenére.
A Nissan erőteljes fejlődésbe lendült 2008-ban, eddig 43,462 db-os plusz eladással (+23.5%), mely összesen 228,643 db-ot eredményezett eddig 2008-ban. A márka júliusi teljesítménye pedig egyenesen lenyűgöző (30,092 db,  +3,274 db, vagyis +12.2%). A Mazda szintén szépen szerepelt, Júliusban +3,473 db-bal (+20.4%), összesen 20,514 db-bal, az első hét hónapban pdig 160,687 db-bos összeladással, mely 13,585 db-bal (9.2%)-kal haladja meg a 2007 azonos időszakot.
Jelentős növekedést produkált még a Smart (+ 33.1% Jan-Júl), a Dacia (+45.5% Júliusban és +38.0% Jan-Júl), a Daihatsu (+10.6% Jan-Júl), a Subaru (+37.7% Júliusban, és +10.6% Jan-Júl) és a Jaguar (+36.5% Júliusban, +16.5% Jan-Júl).

Top Modellek
A Volkswagen Golf 4.6%-kal növelte eladásait tavaly azonos időszakához képest, köszönhetően részben az erős németországi eladásoknak, ahol az új autó regisztrációk Júliusban 34.5%-kal meghaladták a tavaly júliusi forgalomba helyezéseket. Júliusban immáron folyamatosan negyedik hónapja európai listavezető a model, 2008-ban pedig már ötödszörre került a havi tabella tetejére. Éves kumulált szinten pedig Január óta tartja első helyét.
A Peugeot 207, a Ford Focus, az Opel/ Vauxhall Corsa és az Opel/Vauxhall Astra követik a Golfot, és rendhagyóan az Audi A4 harcolta ki helyét a top tízben, melyet elsősorban az új modell teljes skálája-, mint pl az Avant -, sikeres bevezetésének köszönhetett. Az A4-ből 27,767 db kelt el Júliusban, mely 2007 júliusához képest 42.5%-os növekedést jelentett.
Az eddigi 2008-as számokat tekintve ismét a Golf vezet (+15.8%), mögötte a 207 (+1.3%), a Focus, a Corsa, a Clio, az Astra, a Fiesta, a Punto, a Polo és a BMW 3-as sorozat.
 
Nemzetközi trendek
A Júliusi általános európai piacesésért nagyrészben a Spanyol, az Olasz, a Brit piacok júliusi gyengélkedése, valamint az Ír és a Svéd piacok 2008-as eddigi alacsony teljesítménye tehetők felelőssé. A dán piacon adóváltozásokat léptettek életbe július elején, melyre hónapok óta vártak a vásárlók, így a júliusi forgalomba helyezések csaknem két és félszer meghaladták a 2007 júliusi regisztrációk számát. A 2008 eddigi forgalomba helyezések Dániában 28.5%-kal haladják meg a 2007 azonos időszakét. Írország szintén keresztül ment egy adómódosításon Júliusban, mely segített a júliusi számokon, azonban a teljes 2008-as eddigi eladások elmaradnak a 2007-es számoktól. A JATO aktuális adatai alapján elmondható, hogy az adókedvezmények viszonylag könnyen meggyőzik a vásárlókat az alacsonyabb CO2 kibocsátású autók előnyeiről, bár a környezetvédelmet eképpen elősegítő adókedvezmények hosszabb távú hatásai az értékesítésre még nem ismeretek.
A francia piac némiképp visszaesett Júliusban, vagyis lassan kezd visszaállni a Januárban bevezetett környezetvédelmi adókedvezmények utáni fellendülést követő normál piaci aktivitás. A franciák 2008-as eddigi számaik viszont magasabbak, mint 2007 első 7 hónapjában. A németeknél folytatódik a lassú piacemelkedés.
Sok közép-kelet-európai piac továbbra is erős fejlődést mutat, mint például Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Szlovénia.