A Hyundai i10 nevű miniautója az 1,25 literes Kappa-motorral az európai mérési ciklus szerint 5,0 l/100km-es fogyasztást ér el vegyes üzemben, s ez ebben a kategóriában a legjobb eredmény. S a Kappa emellett tisztább is, mint vetélytársai: az európai vegyes mérési ciklusban a Kappa motorral szerelt i10 mindössze 119 g/km széndioxidot bocsát ki – azaz sokkal kevesebbet, mint a Fiat Panda, a Fiat Punto, az Opel Corsa, a Renault Twingo és a Nissan Micra.

A Kappa emellett nagyszerű teljesítményt nyújt a nyomaték terén is: a saját kategóriájában a legkedvezőbb, literenként 94,2 Nm nyomatékot fejt ki, ami nagyszerű vezethetőséget jelent a sűrű városi forgalomban. A Kappa-erőforrás bekerül majd a Hyundai i20 modellbe is, amelyet a Hyundai idén, a Párizsi Autószalonon mutat be.

A 48 hónap alatt, 421 millió amerikai dollár költséggel kifejlesztett Kappa projekt a fejlesztésének legfőbb célja az volt, hogy miként lehet az üzemanyagból a lehető legtöbb energiát kinyerni úgy, hogy közben teljesüljenek az EURO-4-es emissziós norma követelményei. 

A Kappa teljesítménye 78 lóerő 6000-es percenkénti fordulatszámnál – ez nagyon kedvező érték az európai A szegmensben –, a legnagyobb nyomaték pedig 118 Nm 4000-nél, azaz a legjobb a kategóriában, ez pedig nagyszerű gyorsulást és vezetési élményt garantál.

A Kappa-motorban számos tömeg-, és súrlódáscsökkentő technológiát alkalmazott a Hyundai a fogyasztási értékek elérése érdekében.

Először is a motorblokkot nagy nyomáson öntött alumíniumból készült, ami jelentős tömegcsökkentéssel jár: a csupán 82,4 kg-ot nyomó motor (manuális váltóművel) saját kategóriájában a legkönnyebb erőforrás a vezető európai és japán gyártók termékei között.

A Kappa blokkja létravázas konstrukció a nagyszerű szerkezeti merevség érdekében, míg a hengerek a kopás csökkentése érdekében öntöttvas hüvelyezést kaptak. További tömeget faragtak le a motortartó bak és a vezérműlánc fedelének integrálásával.

Ám a Kappa-motor esetében valószínűleg a legjelentősebb mérnöki újítás a síkban eltolt főtengely, vagyis az a tervezési koncepció, amelyet első ízben a tavaly bemutatott Gamma-erőforráson alkalmazott a Hyundai.

Ellentétben egy hagyományos motorral, ahol a hengerfurat középvonala tökéletesen azonos síkban helyezkedik el a főtengely forgási tengelyével, a Kappa-motorban ez a két vonal egymástól kicsit el van tolva. Ezzel a síkbeli eltolással a mérnökök elérték, hogy minimálisra csökkenjen a dugattyúk által gerjesztett oldalirányú erő. A megoldás hatása a kisebb fogyasztás, az alacsonyabb zajszint és vibráció.