A hidrogénnel üzemeltetett forgótárcsás motorral hajtott legújabb Mazda hibridrendszer 40%-kal fokozza az autó teljesítményét, és megduplázza a korábbi hidrogénes megoldások hatótávját.

A Mazda még a 2008-as pénzügyi évben szeretné befejezni a közúti tesztelést, és megkezdeni a modell üzleti célokra történő lízingelését. A Mazda Premacy Hydrogen RE a világ első olyan hidrogénes hibridjárműve, mely kettős üzemanyagrendszerének köszönhetően hagyományos benzinnel illetve hidrogénnel is üzemeltethető.

Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid

A Mazda egyúttal azt is bejelentette, hogy a 2008. júliusi G8 Hokkaido Toyako csúcstalálkozón kiállítja és bemutatja a hidrogénhajtású forgótárcsás motorral felszerelt modellt. A Premacy Hydrogen RE hivatalosan a csúcstalálkozó Környezetvédelmi konferenciáján* mutatkozik be, a korábban már bemutatott RX-8 Hydrogen RE társaságában.

A Premacy Hydrogen RE Hybrid modellben, a világ első, közúton is használt hidrogén hajtású, forgótárcsás motorral felszerelt járműve, az RX-8 Hydrogen RE kettős üzemanyagú hibridrendszere**  található.

Az új modellben megtalálható hibridrendszerben egy, a teljesítményt jelentősen megnövelő elektromotor kapcsolódik a Mazda hidrogénes forgótárcsás motorjához. Az autóban egy más jellegű környezetbarát megoldás, a Mazda Biotech-materials alkalmazása is megjelenik: a belső műanyagburkolatok és üléskárpitok részben a CO2-kibocsátás csökkentéséhez hozzájáruló növényi eredetű műanyagokból készültek.
 
A környezetvédelmet célzó, fenntartható Zoom-Zoom terv keretein belül a Mazda a tökéletes harmóniát keresi a vezetési élmény, valamint a környezetvédelmi és biztonsági jellemzők között.