A BMW szeptember elején mutatta be Magyarországon az 1-es sorozatot, amely rengeteg különleges technikai megoldása mellett az első kompakt autó, amelyet eredeti szerelésben defekttűrő gumiabroncsokkal, pótkerekek nélkül szerelnek fel. Az 1-es sorozatba légnyomás-ellenőrző rendszert építenek, amely folyamatosan figyeli az autóra szerelt 16 colos Goodyear Eagle NCT5 EMT típusú gumiabroncsokat.

A BMW ajánlása szerint a Goodyear gumiabroncsokkal ezen a típuson akár mind a négy kerék defektje esetén is 145 kilométert lehet megtenni a maximális 80 km/órás sebességhatár betartásával.

„Felméréseink szerint a vásárlók számára egyre fontosabb a gyári első szerelésben felkerülő gumiabroncsok típusa” – mondta Sajti Miklós, a Goodyear Dunlop Tires Magyarország Kft marketing igazgatója. „Éppen ezért rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a BMW stratégiailag fontos modelljéhez is szállíthatunk defekttűrő gumiabroncsokat.”

A Goodyear Dunlop csoport a BMW vezető defekttűrő gumiabroncs-szállítója. Az amerikai gumiabroncsgyártó cég Goodyear és Dunlop márkájú defekttűrő gumiabroncsai már hosszú ideje szerepelnek gyári első szerelésben a BMW 5-ös és 6-os sorozatain, a Z4-es modellen, valamint a MINI típusokon.

A Goodyear 1992 óta gyártja defekttűrő, úgynevezett EMT (Megnövelt Mozgásképességű Technológiájú) gumiabroncsait, amelyek hagyományos kerekekre szerelhetőek. Az azóta továbbfejlesztett defekttűrő technológia lényege, hogy a gumiabroncsok különleges módon megerősített oldalfallal készülnek, amelyek akkor is stabilitást adnak, amikor a gumiabroncsokból már teljesen elszökött a légnyomás. Így a gépkocsi mind a négy gumiabroncsának egyidejű defektje után is megőrzi kormányozhatóságát, és legfeljebb 80 km/h-s sebességgel autózva akár 200 kilométert is biztonságosan meg lehet tenni vele a különböző típusoktól függően.