A Polo Fun utódjaként piacra dobott CrossPolo hasmagasságát 15 mm-rel növelték meg, továbbá 17 colos könnyűfém felnikkel, masszív karosszériaelemekkel, terepjárós lökhárítókkal is felszerelték az újdonságot. A 2006 februárjában piacra kerülő modell belterét krómdíszítésekkel tették látványossá, a sportülések kárpitja pedig az autó külső fényezésének megfelelő színben készül. A CrossPolo háromféle, 64, 75 és 100 lóerős benzinmotorral, valamint 70 és 100 lóerős, közvetlen befecskendezésű turbódízelekkel és elsőkerék-hajtással kerül forgalomba. A speciális futómű, a nagy kerekek és a széria tetősínek 7 centiméterrel emelték magasabbra a Polót, magassága így 1537 mm. Harmonikus összképet nyújtanak a krómszínű tetősínek, visszapillantó tükrök és a lökhárítók aláfutásgátlóra emlékeztető középső idomai, a fekete lökhárítókba integrált ködfényszórók pedig az alapfelszereltség részét képezik.