A VW eddig is komoly lengyelországi gyártóbázissal rendelkezett, ugyanis Poznanban készül a Caddy és a Transporter. Azonban a Poznantól 50 kilométerre keletre fekvő, mindössze 30 ezres lélekszámú Wrzesnia városa mellett döbbenetes méretű létesítményt épített fel a VW, ahol a vadonatúj Crafter készül majd, MAN megfelelőjével, a TGE-vel együtt, összesen 69 különböző változatban. Ugyebár a korábbi Crafter-nemzedékkel ellentétben most már nincs közösködés a Mercedesszel (Sprinter), a friss modell teljes egészében önálló VW-fejlesztés eredménye.

50 ezer m3 betont használtak fel a gyár felépítéséhez. A 4000 tartóoszlop mindegyikét 16 méter mélyre fúrták le a talajba
50 ezer m3 betont használtak fel a gyár felépítéséhez. A 4000 tartóoszlop mindegyikét 16 méter mélyre fúrták le a talajba

A gyár építésére 2014 őszén bólintott rá a VW igazgatótanácsa, innentől kezdve pedig rohamléptekben történtek az események, minek eredményeként 2016 októberében gördült le az első Crafter a futószalagról. A 800 millió eurós beruházással megvalósult komplexumban 3000 fő dolgozik 3 műszakos váltásban, óránként 17 Craftert/TGE-t legyártva. A teljes éves kapacitás 100 000 példány, ami hatalmas önbizalomra enged következtetni – ez a kétszerese annak, ami a korábbi nemzedékből évente készült.

Három műszakban termel az üzem, naponta 380 Crafter és TGE hagyja el a gyártósort. A dízelmotorok összeszerelése Salzgitterben folyik, onnan készen érkeznek Wrzesniába. Új generációs Kuka robotokat alkalmaz a VW a karosszériahegesztő részlegnél
Három műszakban termel az üzem, naponta 380 Crafter és TGE hagyja el a gyártósort. A dízelmotorok összeszerelése Salzgitterben folyik, onnan készen érkeznek Wrzesniába. Új generációs Kuka robotokat alkalmaz a VW a karosszériahegesztő részlegnél

A VW egyébként sokkal inkább támaszkodik a helyi beszállítókra, mint bármelyik másik európai országban, összesen 45 lengyel partner termékeit építik be az autókba. A gyárban dolgozó 3000 főn kívül számos új munkahely létesült az üzem közvetlen szomszédságában és egész Lengyelországban is a beszállítók által, így érthető, hogy nem csak lokális szinten számít mérföldkőnek a wrzesniai létesítmény. Lengyelország történetében ez a valaha volt legnagyobb, külföldi cég által végrehajtott, gyártóüzemmel kapcsolatos beruházás.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!