Titkos projekt a 70-es évekből
Ferdinand Piëchet, Ferdinand Porsche unokáját nemcsak autoriter, hanem ambiciózus vezetőként ismerhette meg 1975-ben az Audi fejlesztési részlege, amikor kineveztek a divízió élére. Rögtön olyan célokat fogalmazott meg, mint hogy annyi autót kell eladniuk, mint az Opelnek, csakhogy mindezt Mercedes-minőségben! Mivel Piëch mérnök volt, műszaki oldalról közelítette meg az Audi haditervet, és elkezdtek keresni azt a technikai megoldást, amivel a világon mindenki felfigyel a márkára. Aztán egy téli teszten a fejlesztési csapat meglepve konstatálta, hogy az alig 70 lóerős, 4×4-es katonai VW Iltis játszva hagyja ott hóban a leggyorsabb Audikat, és máris megszületett a döntés egy összkerékhajtású sportkupé fejlesztéséről! A 262-es projektről a vezetőségen kívül csak a fejlesztést végző pár mérnök tudott, köztük Walter Treser, a quattro hajtás névadója és Jörg Bensinger. A sztori pikantériáját nemcsak az adja, hogy az Audi szinte teljesen titokban tudta tartani a quattro hajtást az 1980-as premierig, hanem az is, hogy Bensinger, a Mercedes gigászi fejlesztési részlegétől igazolt át Ingolstadtba, mondván, Stuttgartban annyira be vannak betonozva a pozíciók, hogy gyakorlatilag lehetetlen volt szamara a feljebb lépés. A quattro hajtás 40. évfordulójáról mi is megemlékezünk: átfogó anyaggal készültünk, amelyből a mérföldkövek és a technikai részletek sem hiányozhatnak!
Miklós-Illés Kálmán

A tartalomból:

Extra
50 éves a Range Rover

Bemutató
Hyundai i20 és i30, Alfa Romeo Giulia GTA

Járműtechnika
40 éves a Quattro hajtás

Teszt
Renault Captur dCi 115 EDC, BMW 330d xDrive Touring és 320d xDrive Touring

Összehasonlítás
Suzuki SX4 S-Cross és Vitara 1.4 Hybrid 48V 6MT AllGrip

Tuning
Dodge Ram 1500 Limited

Időszerű
Új és használt személygépkocsik piaca

Tanácsadó
Szélvédőjavítás

Motorkerékpár
Yamaha Tricity 300

Sport
WTCR, In memoriam Sir Stirling Moss

Sporttechnika
Toyota MR2 222D

A digitális lapszámhoz itt juthat hozzá.