A Škoda Auto Csoport eredményeinek és pénzügyi mutatóinak kedvező fejlődése a jelentősen növekvő értékesítési volument termelő, sikeres modell- és gyártásterületi politika, valamint a hatékonyan végrehajtott folyamat- és költségoptimalizálási program eredménye.

Holger Kintscher, a Škoda Auto igazgatótanácsának értékesítésért felelős tagja így kommentálta 2006 eredményeit: „2006 a Škoda Auto Csoport történetének eddigi legsikeresebb éve. Különösen örvendetes adózás előtti eredményünk emelkedése, amelyet az előző évhez képest 41 százalékkal, összesen 14,2 milliárd cseh koronára sikerült növelnünk. Pénzügyi mutatóink drasztikus fejlődése jól mutatja, hogy nem csupán mennyiségileg, az értékesítési darabszámok tekintetében sikerült fejlődnünk, hanem egyértelmű minőségi javulást is el tudtunk érni, ami kétségkívül megnyugtató a Skoda jövője szempontjából. A Cseh Köztársaságban mindemellett számunkra is bizonyos költségnövekedés merült fel, mindenekelőtt az egyre erősebb cseh korona irányába mutató árfolyamváltozások következtében. Mindez – a leginkább az exportra összpontosító további cseh vállalatokkal együtt – jelentős károkat okoz egy olyan exportorientált társaság számára, mint a Škoda. Az euró-bevezetés folyamatos halasztása szintén nem kimondottan segíti a biztonságos tervezést.

A Škoda Auto 2006-ban összesen 164,2 milliárd cseh korona értékben exportált járműveket, alkatrészeket és részegységeket, amivel – a korábbiakhoz hasonlóan ma is a legnagyobb cseh exportőrként – mintegy 7,7 százalékos részesedést képvisel a Cseh Köztársaság teljes exportvolumenéből.

A Škoda Auto Csoport dolgozóinak száma immár eléri a 27 680-at, míg a Škoda Auto személyi állománya 2006. december 31-ig 2,1 százalékkal 23 034-re emelkedett. Az ideiglenes munkavállalók száma 2006 során a közvetlen termelésben 3358-ra adódott, ami a 2005-ös 3593-hoz képest enyhe csökkenést mutat.

Detlef Wittig, a Škoda Auto igazgatótanácsának elnöke a társaság fejlődését emelte ki: „2006 több tekintetben is különleges esztendőnek számít: sikeresen bevezettük negyedik típuscsaládunkat, a Roomstert, legyártott és értékesített járműveink tekintetében átléptük a félmilliós határt, emellett pedig rekordnyereséggel zártuk az évet. A társaság folyamatos fejlődésének keretében 2007 az új Fabia jegyében telik. Az első pozitív reakciók ismeretében, meggyőződésünk, hogy éppoly sikeressé válik, mint elődje. 2007-ben ezen kívül európai piaci pozícióink megerősítésre, valamint a kínai, az orosz és az indiai piacon kiépített kapacitásunk további bővítésére koncentrálunk majd. Ambícióink egy megújult márka sikereiben tükröződnek, a jövőre nézve pedig vállalati eredményeink minden területén világos célokat tűztünk ki további fejlődésünk tekintetében.”

2006 során a Škoda Auto a Fabia, az Octavia, a Superb és a Roomster típuscsaládokból összesen 549 667 járművet értékesített, ezzel rekorderedményt, illetve 11,7 százalékos növekedést könyvelhetett el a 2005-höz képest.

A legnépszerűbb sorozatnak – a vállalat története során első ízben – az Octavia bizonyult, amelyből a kombi változattal együtt tavaly 15,8 százalékos éves növekedéssel, összesen 270 274 darabot értékesítettek. A Škoda Fabia ferdehátú, szedán és kombi kiviteleiből összesen 243 982 járművet szállítottak ki, 3,1 százalékkal többet, mint 2005-ben. A vásárlók 20 989 alkalommal döntöttek a Škoda Superb mellett, a Roomster modellek pedig 14 422 példányban találtak gazdára. A Roomstert mindjárt a piaci bevezetését követő első év során Észtországban, Finnországban és Bulgáriában egyaránt az „Év Autója” címmel tüntették ki, s első helyen végzett a svéd és a belga „Év Autója” szavazás családi típusok kategóriájában is.

A Škoda Nyugat-Európában 9,1 százalékkal növelte eladásait, összesen 301 343 járműre. A legsikeresebb piacoknak Németország, Nagy-Britannia, Spanyolország és Ausztria bizonyult. A vállalat legnagyobb piacán, Németországban, 118 527 Škoda talált gazdára, ami 3,4 százalékos piaci részesedésnek felel meg.

A Škoda Közép- és Kelet-Európában (Csehország nélkül) 146 612 eladott autóval 21,6 százalékos növekedést könyvelhetett el 2005-höz képest. A Škoda a lengyel piacon megvédte vezető helyét, hagyományosan erős piac Szlovákia is, de a Škoda Romániában, Ukrajnában és Oroszországban is jelentős értékesítés-növekedést tudhat a magáénak.

Csehországban összesen 65 171 Škodát szállítottak ki a vásárlóknak, ami a 2005-ös értékesítési adatoknak megfelelő érték.

Az ázsiai és a tengerentúli térségben a Škoda Auto 2006-ban 36 541 járművet (+ 21.1 százalék) értékesített, a legnagyobb részarányt ebben India, Törökország és Egyiptom képviselte.