Negyven évvel ezelőtt az AMG még nem tartozott a Daimler konszernhez, sőt, a fiatal tuningcég épp azon munkálkodott, hogy nevet szerezzen magának és termékeinek. Ehhez az épp aktuális Mercedes csúcsmodellt, az egyébként versenyzéshez kevésbé ideális felépítésű, négyajtós, lépcsős hátú S-osztályt vették alapul.

Gyári állapotában is igen fürge volt az autó, de ahhoz, hogy a versenypályán is otthonosan mozogjon a 6,3 literes V8-assal szerelt gép, komoly átalakításokra (6,8 literesre növelt erőforrás, 250 LE helyett 425 LE) és tehetséges pilótákra volt szükség. A győztes összeállításból most Hans Heyert emeljük ki, ő is részese volt annak a csapatnak, akik kategóriagyőzelmet és abszolút értékelésben második helyezést értek el a 24 órás Spa-Francorchamp-i futamon.

Apja fia - Kenneth Heyer nem győzelemre, hanem ezüstéremre hajt Apja fia – Kenneth Heyer nem győzelemre, hanem ezüstéremre hajt

Most, négy évtizeddel később az AMG-nek újra van egy ütőképes autója, az SLS AMG GT3-ast a Black Falcon elnevezésű privát csapat indítja. A pilóták között találjuk azt a Kenneth Hayer nevű úriembert, Hans Heyer fiát. Az autó ugyanazt a 35-ös rajtszámot kapta, mint a 300 SEL 6.8 AMG, és a szponzor matricákat is átvették. Furcsa módon a csapat és Kenneth Hayer nem a győzelemre, hanem az abszolút második helyre hajt. De legalább annyira örülnének egy első helynek is…