Júniusban még csak tervezet volt, most pedig az Európai Parlament és a 27 tagország képviselői véglegesítették azt a Fit for 55 tervezethez készített javaslatot, amelynek értelmében 2035-től csak zéró károsanyag-kibocsájtású autót és könnyű haszonjárművet lehet forgalmazni az EU területén.
2025-re kidolgozzák azt az eljárást, amivel a forgalomba kerülő autók és könnyű haszonjárművek teljes élettartamára (gyártás, használat, megsemmisítés) vonatkozó CO2-kibocsájtást vizsgálják, bevezetik az autók fedélzeti rendszerének használatával bevezetik a valós fogyasztás-ellenőrzést, amely alapján aztán az egyes autógyártók flottafogyasztáshoz képesti eltérését monitorozzák – és minden bizonnyal büntetéseket is kiszabnak majd ez alapján.

Az új szabályokkal kapcsolatban november 9-én hirdetik majd ki az Euro 7-es károsanyag-kibocsájtási határértékeket, amelyekkel kapcsolatban azt tudni, hogy az EU-Bizottság számítása szerint az aktuális Euro 6d normához képest autónként 304 euróval növeli a gyártási költségeket, a nagy méretű haszonjárműveknél 2681 euró növekedéssel számolnak a politikusok – igaz, szakértők szerint műszakilag nem tarthatóak az abban meghatározott határértékek a nagy méretű haszonjárműveknél. Állítólag azért hallgattak a politikusok az autógyártókra, amikor azok enyhébb szabályozást kértek, mert így nem kell továbbfejleszteniük a belső égésű motorokat, így megkezdhetik átcsoportosítani a fejlesztési kapacitásukat/költségvetésüket a nullemissziós járművekre, hiszen alig több mint egy évtized múlva már csak az EU-n kívül foglalkozhatnak ezzel a technológiával. Ennek a folyamatnak a haszonélvezője Kína lesz, tehát oda csoportosítják át fejlesztéseiket az autógyártók, mert az várható a belső égésű technológia legnagyobb jövőbeli felvevőpiacának.

Egy kiskaput hagy csak nyitva a szabályozás, az évi 1000 autónál kevesebbet gyártó cégek számára nem tiltják be a belső égésű motorokat 2035-ben.