Hihetetlen, de a formatervezőknek sikerült még több éles peremet és egyenes vonalat elhelyezni a Lamborghini Urus szabadidő-autó karosszériáján, hiszen nem csak a lökhárítókat módosították a Performante változat kedvéért, de a motorháztetőt is – utóbbit karbonból készítik, és felár ellenében látható karbon finissel is kérhető. Új légcsatornát alakítanak ki az első kerékjáratban, ezen kívül a motorháztető szellőzőnyílása javítja a motor hőháztartását, az új hátsó légterelő 38%-kal több leszorító-erőt termel.

Új acélrugókkal 20 mm-rel csökkentik a hasmagasságot, a nyomtávot 16 mm-rel szélesítik ki az új felnik, opciósan 23 colos vagy 22 colos kovácsolt alufelni is elérhető – speciális semi-slick mintázatú Pirelli abroncsokat kap a sportváltozat. Részben az Akrapovic-kipufogórendszernek köszönhető, hogy 666 lóerőre (6000/perc) emelkedik a 4,0 literes V8-as biturbó teljesítménye, a maximális nyomaték 850 Nm, amit a 2300-4500/perc fordulatszám-tartományban tud az erőforrás. Ehhez hozzájön, hogy sikerült 47 kg-mal 2150 kg-ra csökkenteni a saját tömeget, így a 0-100 km/óra gyorsulás időtartama 3,3 másodpercre rövidül, a 0-200 km/óra gyorsulás megvan 11,5 másodperc alatt, a csúcssebesség pedig 306 km/óra.

Új elem, hogy már Rally üzemmód is választható, ebben az esetben a földúton száguldásra lövik be az elektronikus beavatkozó rendszerek működését – kérdés, hogy a semi-slick Pirelli abroncsokkal milyen teljesítményét nyújt laza talajon az autó. Alapáron fekete a belső hangulat Alcantara borítású műszerfallal és bőr borítású ülésekkel, az Ad Personam program keretében kérhető eltérő szín vagy épp díszvarrás – a Performante számára új, hatszögletű motívumokat tartalmazó mintát készítettek. Az év végén kezdik meg a Lamborghini Urus Performante kiszállításokat, az indulóár 218,487 euró. Muszáj megjegyezni, hogy Kínában ugyan minden hardveres-szoftveres változást megkap a Performante változat, de mivel a Lamborghini nem akarja új típusként homologizálni azt, a motorteljesítmény marad az ott elérhető 640 lóerő.