Gorden Wagener, a Mercedes fődizájnere szerint soha nem látott változások jönnek az autók megjelenését illetően, szerinte az elektrifikáció miatt sok gyártó hosszú távon egyszerűen elhagyja majd a hagyományos karosszériaformákat. A Mercedesnél egyelőre ugyan nincs szó erről, de az EQS után a felső-középkategóriába sorolható EQE elektromos modell is újraértelmezi a limuzin karosszériát. Az E-osztályhoz képest meglehetősen megosztó és futurisztikus a forma, a tervezők célja ugyanis a lehető legkisebb légellenállás elérése és a maximális helykihasználás volt. Így aztán az újdonság úgy nyújt 80 mm-rel több helyet hosszában, hogy a 4946 mm-ével alig 23 mm-rel múlja felül az aktuális E-osztályt.

Az E-osztályhoz viszonyítva 181 mm-rel hosszabb az EQE tengelytávolsága, de nemcsak a lábtér, hanem a válltér is szellősebb

A belső berendezés az EQS luxusmodellére hajaz, hiszen felárért itt is választható lesz az egész műszerfalat képernyőként használó MBUX Hyperscreen. A 141 cm széles üvegpanelt 650 fokon speciális eljárással formázzák, hogy torzításmentesen jelenítse meg az alá rejtett monitorok képét, de az is érdekes, hogy a rendszert kiszolgáló számítógép 8 processzormagot és 24 Gb RAM memóriát használ! A Mercedes emellett 12 rezgető aktuátort épít a monitorok mögé, hogy minden érintés olyan legyen, mintha hagyományos gombot nyomnánk meg. Természetesen a vásárlóknak számos lehetőséget kínál a Mercedes a pénz elköltésére, például légrugózás vagy négykerékkormányzás is választható – utóbbiból rögtön kétféle is rendelkezésre áll. Amíg az egyszerűbb rendszer 4,5 fokos kerékelfordulást tud, addig a drágább már 10 fokos értékkel büszkélkedhet, így az EQE fordulóköre 10,7 méteresre is csökkenhet.

A formaterv kísértetiesen hasonlít az EQS-ére

Az újdonság abból a szempontból is érdekes, hogy teljes egészében újrahasznosított acélból készítik a karosszériát (a Salzgittertől vásárolják az alapanyagot), illetve a gyártástechnológia sem szokványos. Nem a fényezés után, hanem már a karosszéria összeállítása során hangszigetelő anyagok kerülnek a lemezek közé. A zajok utastérből való kizárását annyira komolyan vették, hogy még az elektromotort is beburkolják habból készített szövettel.

Az első gyári grafikákon látható modellhez képest sokkal visszafogottabb lett a végleges verzió

A hajtásláncok terén nem lehet a bőség zavaráról beszélni (bezzeg az E-osztálynál!), a forgalmazást egyetlen verzióval, az EQE 350-es modellel kezdik, méghozzá hátsókerékhajtással. A 292 lóerős, 530 Nm-es nyomatékot produkáló villanymotor 90 kWh-s lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát, a hatótávolság 545-660 kilométer között alakul. Mivel a telepcsomag 170 kW-os villámtöltést is fogadhat, optimális esetben negyedóra alatt akár 250 kilométerre elegendő mennyiséget vételezhetünk.

Legfeljebb 170 kW teljesítményű töltést képes fogadni az EQE

A 2022 második negyedévétől kapható típust két helyen gyártja majd a Mercedes, a pekingi gyár termel majd a kínai piacra, illetve az összes többi régióba a brémai gyárból érkeznek a kész példányok. Az EQE-ből a bevezetés után nem sokkal kétmotoros változat is rendelkezésre áll majd, sőt, biztosra vehetjük azt is, hogy az EQS-hez hasonlóan egy sportos AMG-verzió koronázza majd meg a kínálatot.