Minden autók atyja, a Mercedes-Benz manapság az egyik leginnovatívabb, legfiatalosabb és „legbevállalósabb” autómárkává avanzsált. Például a CLS 2004-es bemutatásával új kategóriát teremtett és sikerre vitte a „négyajtós kupé” formulát, melynek azóta számos követője akadt. Most pedig újabb merész húzással feltámasztja hamvaiból a kombik tágas csomagtartóját és praktikumát a kupék látványos stílusával és sportosságával ötvöző Shooting Brake rétegszegmenst!

A négyajtós után itt az ötajtós kupé, sportkombis tálalásban. Vajon ez is divatot teremt majd? A négyajtós után itt az ötajtós kupé, sportkombis tálalásban. Vajon ez is divatot teremt majd?

Lenyűgöző látványt nyújt, tekintélyes méreteivel együtt is kecsesnek és szoborszerűnek tűnik az autó. Markáns orrkiképzésén és hátsó lámpáin egyértelműen azonosítható a CLS-sel való rokonság, míg a hosszúra nyúlt motorháztető, az oldalablakok keskeny és lendületesen ívelő vonala, valamint a keret nélküli ajtók a coupékat idézik. A tervezők pedig csinos, vérbeli sportkombis hátsót rajzoltak a Shooting Brake-nek: a küszöb picit magas és a rakodónyílás lefelé kissé beszűkül, ám ennyi még simán feláldozható a design oltárán.

Luxus a csomagtérben: fapadló is kérhető

Elegáns, hogy a masszív csomagtérajtót szériában villanymotor nyitja-zárja, s mögötte luxusautóhoz méltó, rendkívül exkluzív kialakítású, öblös poggyásztér tárul fel. Ebbe az autóba nem a sáros gumicsizma és a horgászfelszerelés illik, hanem sokkal inkább a golftáska vagy boroskartonok. Apropó, a Mercedes állítása szerint az alaphelyzetben 590 literes csomagtartó 40, míg a bővítést követően (az oldalfalon található karok meghúzására a 60:40 osztású támlák síkba dőlnek) több mint száz karton bort képes elnyelni. Sőt, a puha szőnyeg helyett akár bőrkárpitozás vagy amerikai cseresznyefából készült padló is kérhető kontrasztos tölgyfa berakásokkal és alumíniumsínekkel. Olyan hatást kelt, akár egy yacht fedélzete, alig mertem rátenni a bőröndömet – adnak is hozzá védőhuzatot, hogy ne karcolódjon.

Elegáns hangulatú utastér ismerős berendezéssel Elegáns hangulatú utastér ismerős berendezéssel

Mivel a kupés hatást elsősorban az ablakvonal ívelésével érték el, s a tető nem lejt drámai módon, a hátsó utasoknak tágasabb a fejtere. Egyébiránt az utastér és maga a vezetési környezet megegyezik a négyajtós CLS-ével, ahogy a kényelmi és biztonsági arzenál is.

Meg aztán a 204-557 lóerő közötti teljesítményskálát lefedő, öttagú motorpaletta is. Már a 250 CDI belépőmodell is felettébb megnyerő, a 2143 köbcentis dízel lendületesen viszi a csillagos kombi-kupét. Ez az egyetlen négyhengeres a kínálatban, hangját azonban – a kiváló zajcsillapításnak köszönhetően – alig hallani, még erőteljes gyorsításkor is csak távoli dörmögés szűrődik be. Ahogy az összes CLS-hez, ehhez is jó ritmusban és viszonylag gyorsan kapcsolgató, hétfokozatú automatikus sebességváltó jár, fogyasztását pedig motorleállító start-stop rendszer mérsékli. A 350 CDI nem csupán fölényes erőtartalékokkal bír és impozáns menetteljesítményekre képes, hanem még kifinomultabb: ezzel valódi Gran Turismo utazóautóvá avanzsál a Mercedes.

Mint a paletta egyedüli szívómotorja, a 3,5 literes benzines (350 BlueEfficiency) aktívabb vezetési stílust kíván, valódi képességei magas fordulaton bontakoznak ki. Élénken veszi a gázadást és lelkesen pörög fel, miközben a V6-os ékesen gurgulázik. Pontosan vezethető, határozottan fogja az utat és stabilan fordul a Shooting Brake, de a szűk kanyarokban azért érezni a méreteit és a súlyát – az alumíniumból készült gépháztető, ajtók, csomagtérajtó, első sárvédő és egyéb alkatrészek ellenére alapból 1,8 tonnát nyom a cirkáló.

Pazar látványt nyújt a fapadlós csomagtér, és pakolni is lehet bele Pazar látványt nyújt a fapadlós csomagtér, és pakolni is lehet bele

Sajnos a szakadó esőben nem mertük rendesen megkergetni a CLS 63 AMG-t, de vezetése így is életre szóló élmény volt! Az 5,5 literes biturbó V8-as veszettül harapós, 525 lóerőjével és 700 Nm-es nyomatékával (az Edition1 változat 557 LE/800Nm) puskagolyó módjára lövi ki a kocsit. A szédületes gyorsulást pedig mennydörgés szerű hangorkán kíséri. Állítható a hétfokozatú sport-automata váltó programozása, a lengéscsillapítás és a menetstabilizáló is, az AMG gomb megnyomására pedig minden a legdurvább üzemmódba kapcsol. Ilyenkor kőkemény, de amúgy hétköznapi használatra is alkalmas izomautó. A kéttonnás tömeg mellett azonban a 35,5 millió forintos vételár is súlyos…

Az eső miatt leginkább csak az AMG változat hangjának örülhettünk Az eső miatt leginkább csak az AMG változat hangjának örülhettünk

A CLS Shooting Brake hozzávetőleg 550 ezer forinttal drágább a négyajtós kupénál, így hazánkban 18 638 100 forinttól vehetik birtokba a szerencsés kiváltságosok.

Alapáron jár a hátsó légrugó, hogy teljes terhelésnél is stabil maradjon és ne „üljön le” a feneke Alapáron jár a hátsó légrugó, hogy teljes terhelésnél is stabil maradjon és ne „üljön le” a feneke

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért