Fotó: Stefler Balázs

Elég hibridet értékesít a Lexus ahhoz, hogy megengedjen magának némi lázadást is. Van ugye a politikailag korrektnek nevezhető, öntöltő hibrid hajtással is elérhető LC modellje, a kupé után pedig idén piacra dobták a kabriót is. Ez az, ami az igazi ínyenceknek készül, és csak az 5,0 literes, szívó V8-assal adják. Hivatalosan így maximális a hangélmény, nem hivatalosan a vászontető és a beépített merevítések miatt így is 2,1 tonnásra hízott az autó. Mindezt a hibrid rendszerrel megfejelve már 2,2 tonnáról beszélnénk no meg 150 lóerővel alacsonyabb teljesítményről – és nem egy sportkocsiról. Nem egy kőkemény, a versenypályán kanyarvadászatra kitalált célgépről van szó, hanem egy elegánsan és meglepően kényelmesen gurulni képes, de szükség esetén magát üvöltve előrelökő túraautóról.

Míves mintát varrtak a bőrbe, a használhatatlan hátsó ülések is ilyet kapnak. Egyébként is első osztályú az anyagválasztás és a kidolgozás

Mindez a kettős személyiség annak tudható be, hogy az 5,0 literes V8-as nem egyszerűen bele van építve a karosszériába, hanem szerves része annak. Rezonátor hozza el a motorhangot az utastérbe úgy 4000/perces fordulattól, valahol ilyenkor nyit a kipufogórendszerbe épített pillangószelep, amitől a kocsi hátulja is elkezd zajongani. Két irányból támad a remek hang, ha elkezdünk komolyabban gépészkedni. Elképesztően pontos a kormány, a fékek jól adagolhatók és hatásosak, a szívómotor miatt pedig nem kell attól félni, hogy hirtelen besokall a hátsó tengely.

Kitűnően dolgozik a 10 fokozatú automata, jókor és kellő számú fokozatot kapcsol még akkor is, ha hirtelen kezdünk száguldani

Jól érezhetők a határok, amelyek érzésre bőven túl vannak azon, amit a közúti közlekedés korlátai megengednek. Az élmény maximalizálása érdekében egy – fedél alá rejtett – gomb megnyomására 15 másodperc alatt kinyílik a tető, és mindez akár 50 km/órás tempóig menet közben is végezhető. A becsukásnál már türelmesebbnek kell lenni, hiszen 16 másodpercig tart a művelet. Mélyen ülünk, szélfogó nélkül is huzatmentes az utastér. Mármint annak a ténylegesen is használható két első ülése, a hátsók technikai okokból vannak jelen, illetve csomagszállításra használhatók.

A motort magasztalni, a csomagteret elmarasztalni lehet

A Lexus LC 500 Convertible vezetőülésében helyet foglalva alig várja az ember az olyan útszakaszokat, ahol szabadjára engedheti a ménest. Az élményre várakozva-vágyakozva pedig könnyen megbocsátja a nehézkesen használható érintőpados központi rendszert, és a 82 literes tank ellenére is szerény hatótávolságot.

Látványnak se utolsó, de a vezetési élmény terén remekel igazán az LC Convertible

TETSZETT
• vezethetőség, menettulajdonságok
• remek V8-as
• gyors tetőmozgatás
NEM TETSZETT
• kis csomagtér

ÖSSZEGZÉS
A tesztautó összeállítása nagyon amerikás – a Miami Vice sorozat is elhangzott ennek megvitatása során –, egyébként egy igazi univerzális konstrukció: ha akarom, csendes luxusautó, ha akarom, szilaj sportkocsi, lehet a világra nyitott és az időjárástól elszigetelő zárt autó is. A kétszemélyes kialakítás és a szolid csomagtér befolyásolja igazán a használatot és a bevállalható utazások hosszát.

Lexus LC 500 Convertible
Összlökettérfogat: 4969 cm3
Hengerek/szelepek: V8/32
Max. teljesítmény: 341 kW (464 LE) 7100/perc
Maximum forgatónyomaték: 530 Nm 4800/perc
Hossz./szél./mag.: 4770/1920/1350 mm
Tengelytáv: 2870 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1630/1635 mm
Tömeg/teherbírás: 2110/340 kg
Csomagtér: 149 l
Üzemanyagtank: 82 l
0-100 km/h: 5,0 s
Max. sebesség: 270 km/h
Átlagfogyasztás: 12,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 15,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 288 g/km
A modell alapára: 40 950 000 Ft