Nem csak a zöld rendszám jelenti az eltérést a benzin- vagy dízelmotoros Focushoz képest, az első lökhárítóról hiányoznak a ködlámpafészkek, a bal első sárvédőn ott az elektromos töltőcsatlakozás, s befalazták az egyébként jobb hátul lévő tanksapkát. Az utastérben semmi eltérés nincs, leszámítva a váltókar melletti kapcsolót, amivel a bedugott töltőkábel zárát lehet oldani – a tesztautónál ennek használata nélkül is ki lehetett húzni a kábelt a csatlakozóból. A részben digitális műszeregységben új menüpontokat találunk, továbbá pillangókat lehet gyűjteni az energiatakarékos vezetéssel. Utóbbi egyébként a szabályos közlekedést is lepontozza, az autópályán 130km/órával haladás nagyon nem tetszik neki – ha valaki a hasonló teljesítményű, Titanium felszereltségű dízelhez képest másfélszeres árat fizet, az talán nyugodtan elvárhatja, hogy ugyanolyan tempóval haladhasson…

Jól húz a villanymotor, az áthangolt futóművel jól fordul az elektromos Focus. Fotó: Lővei Gergely

A Ford mérnökei alapos munkát végeztek, a 147 LE/250 Nm teljesítményű villanymotor ereje finoman érkezik meg, még nedves aszfalton sem kell kipörgő első kerekekre és elektronikus beavatkozásra számítani. Újrahangolták a felfüggesztést is, hiszen a hátsó tengely fölé beépített 33,5 kWh kapacitású akkumulátorcsomag miatt megváltozott a tömegeloszlás, az elektromos Focus is jól fordul és akár sportosan is vezethető.

LED-ek jelzik az energiaszintet

Eddig szép és jó minden, de még hátravannak a gyenge pontok. Nem a padló alá, hanem a csomagtérben helyezték el az akkumulátort, amely így elfoglalja a poggyásztér nagy részét (126 l). A kábel a padló alatt rejtőzik, tehát ki kell pakolni ahhoz, hogy hozzáférjünk például egy bevásárlást követően. Maga a kábel hatalmas méretű műanyag keretet kapott, ami megnehezíti a cipelését. Pozitív, hogy leállításkor kiírja, mikorra lesz meg a teljes töltés, negatív, hogy még 20%-os maradék energiaszint mellett is 12-14 órát kell konnektoron töltenie, ráadásul az ígért 225 km helyett 170+ km körül alakul a tényleges hatótávolság.

Rossz formájú a csomagtér, a tartalmát ki kell pakolni a töltőkábel miatt, amely alul utazik

Tetszett
• teljesítményleadás
• vezethetőség

Nem tetszett
• drága
• csonka csomagtér
• töltőkábel

Összegzés
Nem csak a többi Focushoz, de a kompakt villanyautókhoz képest is drága az elektromos Focus, ráadásul utóbbiaktól elmarad a tudása is – leszámítva a remek vezethetőséget. A csomagtér kialakítása a hétköznapi használatot is megnehezíti, a töltési idő normál konnektorról hosszú.

Ford Focus Electric
Állandó mágneses villanymotor
Max. teljesítmény: 107 kW/145 LE
Max. forgatónyomaték: 250 Nm
Hossz./szél./mag.: 4358/1823/1484 mm
Tengelytáv: 2648 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1537/1514 mm
Fordulókör: 12,5 m
Saját tömeg/teherbírás: 1651/455 kg
Csomagtér: 237/1022 l
Akkumulátor kapacitás: 33,5 kWh
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,2 s
Max. sebesség: 137 km/h
Szabványos átlagfogyasztás: 15,4 kWh/100 km
A modell ára: 12 950 000 Ft