A megbízható négykerék-hajtású kombi, amelynek csomagtere akár 1620 literesre növelhető, még a legkeményebb szállítási feladatokra is alkalmas, és ideális partner a legnagyobb igénybevételű napi használatra is, de a szabadidő vagy a vakáció során is jól használható társ. Az Octavia Scout az erő és a dinamizmus érzését sugározza, képviseli a márka összkerék-hajtásban szerzett tapasztalatait és a modellciklus tekintetében még fiatalnak számító Octavia-családon belül további előrelépést jelent. 

Az Octavia Scout hosszmérete 4581 milliméter, 1 cm-rel hosszabb, 1,5 cm-rel szélesebb és 1,3 cm-rel magasabb, mint az Octavia 4×4. Az elöl-hátul új formájú lökhárítók, a karosszéria színére fényezett oldalvédő csíkok és az új profilú ajtóküszöbök egyedi megjelenést adnak a Scoutnak és utalnak a felhasználási lehetőségeire.  A kerékjáratok védőcsíkjai, a „Scout” feliratú küszöbvédők az első ajtóknál, és az első és hátsó olajteknő- illetve differenciálvédők alkalmassá teszik az autót a nehéz feladatokra. A 17″ méretű “Proteus” könnyűfém kerekek még a legrosszabb utakat is legyőzik, és megbízhatóan segítenek elmenekülni a mindennapok sivárságából. Az Octavia Scoutot látványában még a csak ezen a modellen látható jelvény és a polírozott acél kettős kipufogócső is megkülönbözteti.

Az autóba beszállva a vezető és az utasok kiemelkedő kényelmet élvezhetnek.

Az elöl középen található kényelmes kartámasz alatt helyezkedik el a tágas tároló doboz, amilyenhez hasonlót normál esetben csak a felső kategóriás modellekben találni. Az Octavia Scout kárpitozása erre a modellváltozatra jellemzően egyedi, és az új modell további megkülönböztető jegye az első utas számára a műszerfalon kialakított kapaszkodó fogantyú.  

A Škoda Octavia Scoutban nagyteljesítményű dízel- és benzines motorok állnak rendelkezésre – a 103 kW (140 LE) teljesítményű 2,0 literes PD TDI dízelmotor és a 110 kW (150 LE) teljesítményű 2,0 literes FSI benzinmotor, mindkettő négyhengeres. A dízelmotorhoz az alapkivitelben csatlakozik a részecskeszűrő. Mindkét motor nyomatékát hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó továbbítja a kerekekhez.    

Az Octavia Scoutot a Skoda Auto jól bevált négykerék-hajtású rendszere teszi alkalmassá a kiépítetlen utakról letérve az akadályok leküzdésére. A hajtáslánc meghatározó eleme a hátsó tengely elé beépített többlemezes Haldex-kapcsoló.