A Ford Bronco DR nevében lévő betűk a Desert Racer, azaz sivatagi versenyautó kifejezésre utalnak, ami a jármű felhasználási területét jelenti. Nem közúti használatra, hanem terepralikon való részvételre fejlesztették ki ezt a modellt, ami egy kulcsrakész versenyautó.

A kiindulási alapot a négyajtós Bronco alváza jelenti, amit először is megerősítenek, majd erre acélcsövekből szerkesztett bukókeretet építenek fel, az egészet műanyag elemekkel borítják. A kocsi orrába a Mustangban is használt 5,0 literes V8-as szívómotor kerül több mint 400 lóerős teljesítménnyel, a hűtőt az ülések mögé, magasan építik be – részben emiatt, részben az itt lévő csövek miatt nincsenek hátul ülőhelyek.

A fejlesztésben a Ford Performance mérnökeinek a munkáját a Multimac műhely szakemberei segítették, akikkel a Ford GT utcai autó és annak versenyváltozatai kapcsán már együttműködtek. A felfüggesztésben a Multimac szabadalmaztatott, külön olajtartályos lengéscsillapítót használják, elöl 260, hátul 425 mm-es lökethosszal.

Első körben 50 példányt építenek a Multimac műhelyében a Ford Bronco DR-ből, de ígérik, hogy lesz folytatás is. A vételár valahogy negyedmillió dollár magasságában lesz, később véglegesítik azt, de már most jelentős az érdeklődés az autó iránt.