Az idei Forma-1-es versenyszezon elég hosszú, ami nagy fegyvertény egy olyan időszakban, amikor a világban a koronavírus járvány még javában tombol. A szezon eddigi futamainak nagy része Európában volt megtartva, de a legutóbbi Török Nagydíjat követően a cirkusz elhagyja a vén kontinenst és a jövő szezonig vissza sem tér. Az amerikai kontinensen folytatódik és arab-öbölben zárul a 2021-es Forma-1-es szezon. Bár már október végét írunk, ezzel együtt még hat futam van hátra a szezonból, még sok izgalom vár ránk.

Miközben a Mercedes-Red Bull és a Hamilton-Verstappen csatán tartja mindenki a szemét, a Ferrari annyira készül a 2022-es szezonra, hogy Mattia Binotto csapatfőnök idén sem megy el több futamra a szezon végén. A jövő évet mindenki tiszta lappal kezdi, s a Ferrari nagyon koncentrál, hogy pilótái a bennük lévő potenciált egy kitűnő autóval magas szintre tudják emelni. Míg Binotto az irodában intézi az ügyeket, Laurent Mekies kezében lesz a pálya melletti irányítás, de persze Binotto is követi a hétvégi eseményeket Maranellóból.

Idén a Ferrari a konstruktőri ponttábla harmadik helyéért harcol a McLarennel. Kettejük között csak 7,5 pontnyi a különbség utóbbi javára, ami nem csoda, hiszen a McLaren idén is nagyon szép teljesítményt nyújt. A Mercedes és a Red Bull mellett egyedül az Alpine és a McLaren tudott győzelmet szerezni eddig 2021-ben.

A hétvége győzelmi esélyese Lewis Hamilton, legalábbis Christian Horner, Red Bull csapatfőnök szerint. Hamilton nagyon szereti ezt a pályát, két éve itt szerezte meg hatodik világbajnoki címét, bár csak másodikként Valtteri Bottas mögött. A brit szakember elképzelése szerint az USA Nagydíjat követő Mexikói és Brazil Nagydíj viszont a Red Bulloknak fekszik majd. A magaslati pályákon Max Verstappent várja az élre a brit csapatvezető.
Volt már esős és tiszta, valamint napos időben tartott USA Nagydíj is. Idén kellemesen enyhe, tiszta, száraz idő várja a Forma-1 mezőnyét a COTA versenypályán.

A verseny és a pálya
Texas fővárosa, Austin, Tavo Hellmundnak, egy helybéli pilótának köszönheti a Forma-1-es versenye létrejöttét. Hellmund ugyanis szoros barátságot ápolt az F1 volt teljhatalmú urával, Bernie Ecclestone-nal. Miután Hellmund elintézte, hogy hazájában legyen Forma-1-es futam, a továbbiakban nem vett részt a szervezésben. A verseny szervezőinek sokáig főtt is a feje, hogy el tud-e a pálya készülni időben. Végül azonban tető alá hozták a projektet és Austin azóta, de idén utoljára, egyeduralkodóként rendezi meg az USA Nagydíjat. Érdekessége a 20 kanyaros austini pályának az az igencsak meredek emelkedője, amely találóan “Az a rendkívüli út a mennyekbe” elnevezést kapta.

Az 56-körös USA Nagydíj október 24.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 21 órakor) veszi kezdetét Austinban (Texas), a Circuit of The Americas (COTA) pályán. A pálya hossza: 5,513 km, a teljes versenytáv 308,405 km. A körrekordot Charles Leclerc tartja 2019-ből, ideje 1 perc 36,169 másodperc.