Sébastien Loeb még 2013-ban beállított csúcsát döntötte meg a Volkswagen Motorsport az idei Pikes Peak-i hegyi felfutó, ahol Romain Dumas 7:57.148-as időt autózott a kifejezetten erre a 19,99 km-es pályára tervezett I.D. R Pikes Peak akkumulátoros-elektromos versenyautóval, egyben ez volt az első alkalom, amikor 8 perc alá ment valaki a pályán.

A kevesebb, mint 1100 kg tömegű versenyautót 250 nap alatt állították kerékre a fejlesztőmérnökök, akiknek a különösen gyors energiafelvételű- és leadású akkumulátor okozta a legnagyobb munkát. A 19,99 km-es pályán 156 kanyar van, ezért a maximális leszorító-erő és nem a végsebesség számít, a 680 lóerő csúcsteljesítményű hajtómotor teljesítményét nem korlátozza a magas tengerszint feletti magasság.

De nem csak a Volkswagen ünnepelt a futamon, hanem a Bentley márka is, akik egy majdnem szériaállapotú – több mint fél tonna extrát és hangszigetelést szereltek ki az autóból (!) – Bentaygával több mint két percet javított a szabadidő-autók rekordján. Rhys Millen 10:49,9 alatt ment végig a pályán a 600 LE/900 Nm csúcsteljesítményű W12-es motorral szerelt szabadidő-autóval.