2025-ig legkevesebb 10 új elektromos modellel jelentkezik a Honda

Bár a teljes karbonsemlegességet 2050-re ígéri a gyártó, a kétkerekűek kapcsán már sokkal korábbi, 2040-es dátumot hirdetnek. Most még ez az időpont is távolinak tűnik, de ahhoz, hogy ezt valóban el lehessen érni, igazi modelloffenzíva kezdődik már a következő esztendőkben. A Honda 2025-ig legkevesebb 10 elektromos motorkerékpárt mutat be, az előrejelzések szerint pedig 2030-ban a villamoshajtású gépekből már évi 3,5 millió példányt gyártanak majd, ami a teljes darabszám 15%-át jelenti.

Yoshishige Nomura ügyvezető igazgató és Kohei Takeuchi ügyvezető alelnök ismertette a terveket

A 15%-on belül a mennyiség nagy részét az e:Business Bike sorozatba tartozó gépek adják majd, ezek a modellek ingázására is alkalmas robogószerű járművek. Mivel az e:Business kétkerekűek elsősorban racionalitásukkal hódíthatnak majd, a Honda olyan modellsorozatot is fejleszt, amelynek tagjai sokkal inkább a teljesítményről és a vezetés élményéről szólnak. A bejelentés szerint 4 „Fun EV” típussal jelentkeznek, ami azt jelenti, hogy lesz combos naked bike, nagytestű robogó, cirkálószerű nagymotor és gyermekversenymotor is a cég elektromos palettáján. Ezeknél a gépeknél nyer értelmet a teljesen új akkumulátorcsomag, amelynél szilárdtest-technológiát alkalmaznak. A kisebb gépeknél nem a töltési gyorsaságon vagy a nagy kapacitáson lesz a hangsúly, a Honda inkább az akkumulátor- megosztó állomásokra épít. Értelemszerűen a legnagyobb piacokon, Indiában, Indonéziában és Thaiföldön indítják ezeket a projekteket, miközben a Honda gőzerővel dolgozik azon is, hogy az akkumulátorok bizonyos mértékig szabványosítottak legyenek. Ebben a másik 3 nagy japán márka, a Kawasaki, a Suzuki és a Yamaha is partner: a közösen létrehozott Gachaco társaság már meg is kezdte a szolgáltatáshoz szükséges infrastruktúra építését.

A Honda már javában fejleszti a forradalmi, szilárdtest akkumulátorokat

A nagyszabású tervek ellenére szó sincs arról, hogy a Honda elengedné a belső égésű motorok fejlesztését. Folytatják a dugattyús motorok tökéletesítését, sőt aktívan dolgoznak olyan erőforrásokon, amelyek mérsékelt széntartalmú üzemanyaggal, például benzin-etanol keverékével üzemeltethetőek. Utóbbiak, vagyis a flex-fuel rendszerű gépek 2023-ban és 2025-ben érkezhetnek meg a piacra.