Brian Crighton brit motorversenyző anno a Norton fejlesztési osztályán felelt az 588 köbcenti kamratérfogatú kéttárcsás Wankel-motor kifejlesztéséért, amelyekkel 1988-1994 között versenyzett a brit márka egészen addig, amíg a brit szövetség megtiltotta azok használatát. Azonban a konstruktőr nem tudott szabadulni az ötlettől, és 2009-ben a Rotron Power LTD-vel közösen egy kifejezetten motorkerékpárokba szánt, 690 köbcentis kamratérfogatú Wankel-motoron dolgozott.

Most hivatalosan is bemutatkozott a Crighton CR700W elnevezésű motorkerékpár, amely 220 lóerőt (10 500/perc) és 142 Nm-t (9500/perc) tud, mindezt 129,5 kg-os saját tömeg mellett. Viszonyításként: a 43 kg tömegű blokk literteljesítménye 319 lóerő, ami meghaladja az aktuális MotoGP gépek literteljesítményét! Rengeteg alkatrész érkezik a motorkerékpár-versenyzés királykategóriájából, a váltót kifejezetten a Wankel-motorok sajátosságaira szabták.

Mindössze 25 darabot épít a Crighton Motorcycles a CR700W-ből, amelynek az alapváltozata 85 000 fontba (36,3 millió Ft) kerül, felár ellenében választható a rendszámos kivitel, amelynél a magasabb tömeg miatt csökken a vezetési élmény.